خبرگزاری کار ایران

آزمون پایانی دوره کشوری تربیت مربی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در کاشان برگزار شد

کد خبر : ۱۷۸۶۱۰

آزمون پایانی دوره کشوری تربیت مربی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم باحضور۵۰نفرازخواهران قرآن آموز توسط چهره برتر قرآنی کشور استاد مهدی سیف درروزپنجشنبه وجمه ۲۹ و۳۰خردادماه به صورت شفاهی و دردفترمرکزی موسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان برگزارشد.

آزمون پایانی دوره کشوری تربیت مربی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم با حضور ۵۰ نفر از خواهران قرآن آموز توسط چهره برتر قرآنی کشور؛ مهدی سیف در روز پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ خردادماه به صورت شفاهی و در دفتر مرکزی موسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان حجت الاسلام حسن زاده با بیان این مطلب تصریح کرد: آزمون تربیت معلم روخوانی و روان خوانی به صورت کتبی و شفاهی برگزار می شودکه آزمون شفاهی دارای ۴ مرحله می باشد که مرحله اول آن «قرائت آموزشی اذکار نماز» است که شامل تلفظ صحیح حروف، روخوانی صحیح، ادای حرکات کوتاه و بلند به روش صحیح می باشد.
وی افزود: همچنین «بخش خوانی و قرائت آموزشی سوره نساء» مرحله دیگری ازاین آزمون است که شامل رعایت وقف و ابتدا و جمله بندی و تلفظ صحیح حروف می باشدکه مرحله سوم «تدریس عبارت منتخب توسط شرکت کنندگان» است که شامل روش آموزش، ارزشیابی ازروش تدریس و برنامه آموزشی وطرح درس می باشد وآخرین مرحله آن توضیح در مورد تلفظ یکی از حروف الفبا است.

وی خاطرنشان ساخت: توانمندی های تکمیلی و توانمندی های روش تدریس از محتوای آموزشی این دوره بود که مباحثعمومی قرائت و کتابت قرآن کریم، کارگاه آموزش تلاوت ترتیل قرآن کریم، قواعد و مهارت های روخوانی و روش تدریس آن و قواعد و مهارت های صحت قرائت و تجوید مقدماتی و روش تدریس آن از این جمله است.
حجه الاسلام حسن زاده یادآورشد: تربیت معلمان کار آمد در زمینه آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ازاهداف برگزاری این دوره است که اعطای گواهی نامه پایان دوره از طرف وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی از مزیای این دوره می باشد.

وی افزود: شناسایی نیروهای مستعد و تربیت آنان جهت تدریس در دوره های آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، ایجاد وحدت رویه و هماهنگی در آموزش روخوانی و روانخوانی و به روز کردن و ارتقاء سطح دانش و مهارت معلمان آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم از اهداف جزیی این طرح می باشد که دراردیبهشت و خرداد ماه ۹۳وبه صورت هفته های نامتوالی درروزهای پنجشنبه وجمعه برگزارگردید.

لازم به ذکراست آزمون کتبی براساس کتاب قواعد روخوانی ۲تالیف مهدی سیف وهمچنین کتاب مبانی و روش آموزش قرآن در دوره ابتدایی برگزارخواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز