خبرگزاری کار ایران

مشاور عالی و مدیر حوزه شهردار کاشان

مشارکت شهروندان کاشانی در تصمیم گیری های شهرداری با رویکرد جدید سامانه ۱۳۷

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۹۸۷

مشاور عالی و مدیر حوزه شهردار کاشان از آغاز به کار سامانه ۱۳۷ با رویکرد و زیر ساخت های جدید در شهرداری کاشان خبر داد.

مشاور عالی و مدیر حوزه شهردار کاشان از آغاز به کار سامانه ۱۳۷ با رویکرد و زیر ساخت های جدید در شهرداری کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان ابولفضل زارع در گفتگو با خبرنگاران گفت: با توجه به تاکیدات شهردار مبنی بر اجرایی سازی این سامانه به سبک شهرداری تهران، سامانه پیشرفته ۱۳۷ راه اندازی و در ستاد، مناطق، معاونت ها و نواحی مستقر شد.

وی افزود: با راه اندازی این سامانه مشارکت مردم در تصمیم گیری های شهرداری بیشتر خواهد شد که این امر باعثافزایش کیفیت خدمات شهری به شهروندان می شود.

وی تیم اجرایی و پشتیبانی این سامانه را ۲۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۳ نفر در ستاد مسئول ثبت درخواست ها و ۱۷ نفر در نواحی، مناطق، معاونت ها و سازمان ها به عنوان رابط ۱۳۷ به نرم افزار زیر نظر مستقیم حوزه شهردار فعالیت دارند.

وی، پیگیری درخواست های مردمی در حداقل زمان ممکن را از مزایای توسعه و ارتقاء این سامانه دانست و افزود: چنانچه پیامی به درستی رسیدگی نشود سریعا به مسئولین مربوطه ارجاع شده و پیگیری های لازم انجام می شود.

زارع با اشاره به اینکه این سامانه تحت وب است و به شهروندان این امکان را می دهد تا علاوه بر خط ۱۳۷ با استفاده از سامانه تحت وب ۱۳۷ به آدرس. kashan. ir۱۳۷ از هرکجا که هستند پیام های خود را پیگیری کنند.

به گفته وی،: بعد از ثبت، سریعا پیام توسط اپراتورها به واحد مربوطه ارجاع و نتیجه از طریق سامانه تحت وب، پیامک و کد پیگیری به شهروندان اطلاع داده می شود..

مدیر حوزه شهردار با اشاره به اینکه این سامانه دارای ۲۰۰ نوع موضوع شامل آسفالت، جدول گذاری، لکه گیری، تنظیف و… است افزود با توجه به حجم بالای درخواست های مردمی به ویژه آسفالت، شهرداری اقدام به اعزام اکیپ های آسفالت بعد از دریافت پیام در سطح نواحی و مناطق می نماید.

مشاور عالی شهردار در خصوص نظارت بر سامانه و ارزیابی نواحی افزود: سامانه به گونه ای طراحی شده است که هر ناحیه، منطقه و معاونت بر اساس میزان پیام های پاسخ داده شده و رضایت مندی شهروندان رتبه بندی شده و چنانچه کاستی وجود داشته باشد مشخص و عوامل بروز آن مرتفع خواهد شد.

وی اظهار داشت: پیش از این در این سیستم پیام های شهروندان ضبط می شد و به مسوولان مربوط جهت پیگیری های بعدی ارجاع می شد اما متاسفانه کارکرد این سامانه معایبی مانند یک طرفه بودن ارتباط با شهروندان، نداشتن قابلیت پاسخگویی به آنها و نبود امکان پیگیری از سوی شهروندان و نبود تعداد نفرات مناسب جهت پشتیبانی و پیگیری موارد داشت.

زارع، شهروند محوری را یکی از اولویت های اساسی مدیریت شهری دانست و افزود: در حال حاضر شهروند محوری یکی از اولویت های اساسی و مهم مدیریت شهری است و از طرفی تشویق و ترغیب شهروندان به پیگیری مطالبات خود باعثمی شود شهرداری در خصوص اقداماتی که در سطح شهر انجام می دهد پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: بسیاری از درخواست های مردمی با اقدامات اولیه در سطح نواحی قابل رفع است و انتظار می رود با آغاز به کار این سامانه بتوانیم رضایت شهروندان را حل مسائل و مشکلات شهری بدست آوریم.

زارع فزود: افزایش کارایی کارکنان، شناسایی نقاط ضعف در سطح شهر، مشارکت مردم در تصمیم گیری های شهرداری، افزایش اثر بخشی، ارتقا علمی و توانمندی منابع انسانی، میزان رضایتمندی مردم از عملکرد شهرداری، کاهش مراجعات حضوری مردم به شهرداری و افزایش کیفیت خدمات شهری از جمله مزایای این سامانه به شمار می رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز