خبرگزاری کار ایران

رضا ایران منش در گفتگو با ایلنا:

امکانات موجود قمصر متناسب با این شهر توریستی و گردشگری نیست

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۸۹۴

در شهری که بوی عطر گل محمدی آن انسان را شاداب می‌کند و در جهان برند گلاب را دارد، چرا تاکنون نسبت به احداثفضا و اماکن عمومی در خور شان این شهر توریستی و گردشگری کشورمان اقدامی نشده است؟

رضا ایران منش گفت: با توجه به طبیعت بکر و پیشینه‌ای که شهر قمصر از نظر جغرافیایی، جایگاه اقتصادی و اجتماعی در جهان دارد، فضای اماکن عمومی موجود به هیچ وجه متناسب با این شهر توریستی و گردشگری نیست.

این بازیگر سینما در حاشیه برگزاری یازدهمین جشن گل و گلاب قمصر در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با بیان این مطلب افزود: چون اولین باری است که به شهر قمصر آمده‌ام، برایم جای سوال بود که چرا امکانات شهری که گردشگرانش ۶ برابر ساکنین این شهر است و برند گل محمدی را در جهان دارد، متناسب با شرایط نیست؟

وی با انتقاد از کم لطفی و بی‌انصافی مسئولین نسبت به اختصاص بودجه جهت زیر ساخت‌های گردشگری در این شهر توریستی و گردشگری گفت: در شهری که بوی عطر گل محمدی آن انسان را شاداب می‌کند و شهری که در جهان برند گلاب را دارد، چرا تاکنون نسبت به احداثفضا و اماکن عمومی در خور شان این شهر توریستی و گردشگری کشورمان اقدامی نشده است؟

ایران منش حضور انبوه گردشگران و مسافران در یازدهمین جشن گل و گلاب این شهر را در دنیا بی‌نظیر دانست و گفت: تاکنون چنین جمعیت انبوهی از گردشگران و مسافران را مثل یازدهمین جشنواره گل و گلاب قمصر را مشاهده نکرده‌ام. این حضور به قدری بود که نیمی از جمعیت به دلیل عدم گنجایش مکان جشنواره پشت فنس سرپا تجمع و یا شهر قمصر را ترک کردند که از این بابت متاسف شدم.

وی یادآوری کرد: همانطور که فرش ایران در جهان برند محسوب می‌شود و کیفیت سرمایه‌گذاری‌های کلان در این بخش را افزایش داده، قطعا باید برای گلاب قمصر که به ثبت رسیده جهت توسعه زیر ساخت گردشگری در این شهر سرمایه گذاری بیشتری شود.

با توجه به گفته‌های نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی که در اولین شب مراسم یازدهمین جشن گل و گلاب قمصر از این شهر به عنوان پایتخت سوم کشور جمهوری اسلامی ایران نام برد، این سوال مطرح می‌شود که تاکنون چه مقدار نسبت به زیر ساخت گردشگری و اختصاص بودجه‌های ملی برای این پایتخت سوم صورت گرفته است؟

لازم به ذکر است دو شب یازدهمین جشنواره گل و گلاب قمصر در حالی برگزار شد که به دلیل استقبال بی‌نظیری که گردشگران داخلی و خارجی نسبت به سال‌های قبل از این آیین ملی و معنوی داشتند کنترل جمعیت با مشکل جدی مواجه شد و به علت کمبود مکان اسکان و فضای جشنواره مسافران و گردشگرانی زیادی که از شهرهای مختلف کشور آمده بودند مجبور شدند این شهر را ترک کنند. لذا شایسته است مسئولین کشوری به دلیل اینکه گلاب قمصر برند جهانی دارد و سال به سال استقبال از جشنواره گل و گلاب این شهر بیشتر می‌شود و مکان فعلی گنجایش این مراسم را ندارد با اختصاص بودجه ملی مکانی در خور شان این جشنواره و گردشگران داخلی و خارجی در پایتخت گل و گلاب ایران ایجاد کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز