خبرگزاری کار ایران

فرماندار کاشان:

خیران مدرسه‌ساز، سرمایه معنوی کشور هستند

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۴۳۴

خیران مدرسه ساز سرمایه معنوی کشور هستند و عظمت کار آن‌ها به عنوان بخشی از فرهنگ جامعه باید به بهترین شکل معرفی شود.

فرماندار کاشان گفت: خیران مدرسه ساز سرمایه معنوی کشور هستند و عظمت کار آن‌ها به عنوان بخشی از فرهنگ جامعه باید به بهترین شکل معرفی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «ابوالفضل صدرائیه» در دیدار با خیرین مدرسه ساز کاشان افزود: حضور خیران و نیکوکاران، نماد فرهنگ و تمدن ایرانیان است و خدمات آن‌ها باید در جامعه اطلاع رسانی شود.

وی اظهار داشت: پاداش معنوی نیکوکاران با خداست اما ارزش مادی کار آن‌ها در برابر اعتبارات محدود دولتی، قابل توصیف نیست.

وی تصریح کرد: در کاشان که مهد تمدن است، هرکس در هر جایگاهی هست باید قدردان اندیشمندی و نیک اندیشی خیران باشد.

معاون استاندار اصفهان گفت:: جلسه‌های عقد قرارداد با خیران مدرسه ساز باید با شکوه برگزار گردد تا نیکی آن‌ها در جامعه ماندگار شده و خیرخواهی به عنوان فرهنگ رایج در جامعه تبیین شود.

صدرائیه افزود: حضور داوطلبانه و خیرخواهانه نیکوکاران، فرصتی است که برای پیشرفت و توسعه ایران اسلامی باید از آن استفاده کرد.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز کاشان گفت: مسوولان اجازه ندهند فرهنگ مدرسه سازی در جامعه کم رنگ شده و مردم نسبت به نیازهای آموزش و پرورش بی‌توجه شوند.

«محمد کتابچی» در دیدار خیرین مدرسه ساز کاشان با فرماندار این شهرستان افزود: در شرایط نامساعد اقتصادی و مالی دولت، حضور خیرین سرمایه عظیمی برای دولت بود.

وی اظهار داشت: وجود خیران در سازمان‌های مردم نهاد مدرسه سازی، سلامت و دانشگاه، نعمتی است که مسوولان باید قدردان آن باشند اما برخی مدیران هنوز با بدبینی به آن نگاه می‌کنند.

وی تصریح کرد: همه مسوولان که دوران تحصیل در مدرسه را تجربه کرده‌اند، اجازه ندهند فرهنگ مدرسه سازی و مشارکت مردم در توسعه فضاهای آموزشی‌‌ رها شود.

وی تاکید کرد: همه دغدغه و تلاش مدیر آموزش و پرورش باید صرف بهبود وضعیت تعلیم و تربیت دانش آموزان باشد و ساخت و تجهیز مدارس، ماموریت و مسوولیت اصلی سازمان نوسازی مدارس است.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز کاشان گفت: از مجموع ۳۵۰ مدرسه کاشان، ۲۵۰ واحد از عمر مفید خارج شده و برخی از آن‌ها بیش از یک قرن قدمت دارند.

وی افزود: طی دو سال گذشته ۳۰ مدرسه و سالن ورزشی توسط مجمع خیرین مدرسه ساز تعهد و ساخته شده است که ۲۰ واحد آن، نیازمند اعتباری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد تعهد دولت است.

کتابچی تاکید کرد: تامین زمین مناسب ساخت مدرسه یکی از مشکلات مجمع خیرین مدرسه ساز کاشان در مناطق حاشیه شهر است که فرماندار باید از این مشگل گره گشایی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز