خبرگزاری کار ایران

دانیال معمارنژاد خواننده کاشانی

شرایط بیشتری برای اجرای برنامه های هنری درکاشان فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۱۶۲

در شهرستان کاشان تفریحات کمی برای مردم وجود دارد ولی می توان بواسطه برنامه های هنری بویژه موسیقی اوقات فراغت خوبی برای شهروندان این شهر ایجاد کرد

خواننده کاشانی با بیان اینکه باید شرایط اجرای برنامه های هنری درکاشان فراهم شود، گفت: در این شهرستان تفریحات کمی برای مردم وجود دارد ولی می توان بواسطه برنامه های هنری بویژه موسیقی اوقات فراغت خوبی برای شهروندان این شهر ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان دانیال معمارنژاد در حاشیه کنسرت " سفری برسمان کن " در خانه طباطبایی های کاشان در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه نباید با هنر موسیقی سلیقه ای رفتار شود، گفت: امیدواریم برنامه ها و رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید در مقوله موسیقی در همه جا ایران یکسان اجرا شود.

وی گفت: با توجه به اینکه سال جدید توسط رهبرانقلاب با نام فرهنگ عجین شده شده امیدواریم با حمایت های مسوولان هنرمندان و موسیقیدانان نیز بتوانند درجهت پیشبرد اهداف شعارامسال درترویج فرهنگ ایرانی تلاش کنند.

معمارنژاد با بیان اینکه کنسرت " سفری بر آسمان کن " یک موسیقی ایرانی است افزود: در بخش اول موسیقی آذری اجرا می شود و در بخش دوم قطعاتی با استفاده از نیایش های مولانا ساخته ایم که بامایه گردانی های مختلفی چون بیات اصفهان تا دستگاه نوا همراه بود.

وی تصریح کرد: در هنگام اجرای کنسرت سفری بر آسمان کن تلفیق موسیقی ایرانی با معماری منحصر بفرد خانه تاریخی طباطبایی های کاشان می تواند با تاثیرگذاری بر احساسات مخاطبان لذت دوچندانی برای آنها ایجاد کند.

معمارنژاد گفت: تلاش کردیم برای اولین بار در کاشان در فضای بازحیاط خانه طباطبایی ها کنسرتی اجرا کنیم که بواسطه آن این شهر تاریخی اجرای متفاوتی در موسیقی ایران داشته باشد.

این خواننده کاشانی گفت: هرچند موسیقی ایرانی در دهه های گذشته مهجور مانده ولی طرفداران زیادی در تمام اقشار جامعه دارد و نمی توان مخاطبان آن را با دیگر سبک ها مقایسه و تقسیم بندی کرد.

معمار نژاد افزود: تا زمانی که زبان فارسی در جهان وجود دارد موسیقی سنتی نیز مخاطب و علاقمند خواهد داشت.

وی با اشاره به وجود بزرگانی در زمینه هنر موسیقی ا زخطه کاشان گفت: در سال های گذشته افرادی چون ابولحسن خان صبا، جواد بدیع زاده، امین الله رشیدی و محمد معتمدی از این منطقه فرهنگی به جامعه هنر موسیقی معرفی شده اند.

معمارنژاد خاطرنشان کرد: گروه موسیقی ردیف کاشان در هنگام آغاز فعالیتش برای احیای موسیقی در کاشان هدفگذاری کرده تا بواسطه آن بتواند در سراسر ایران برای دفاع از هنر این شهر تلاش کند.

وی با اشاره به وجود مخاطبان زیاد به هنر موسیقی در کاشان گفت: درسالیان اخیرتورهای گردشگری با هدف دیدن کنسرت های خوانندگان کشوراز این شهرستان به تهران می روند که این نشاندهنده مشتاقان بیشمار هنر موسیقی است.

معمارنژاد با بیان اینکه باید شرایط اجرای برنامه های هنری درکاشان فراهم شود، گفت: در این شهرستان تفریحات کمی برای مردم وجود دارد ولی می توان بواسطه برنامه های هنری بویژه موسیقی اوقات فراغت خوبی برای شهروندان ایجاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید با هنر موسیقی سلیقه ای رفتار شود، گفت: امیدواریم برنامه ها و رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید در مقوله موسیقی در همه جا ایران یکسان اجرا شود.

این خواننده کاشانی گفت: با توجه به اینکه سال جدید توسط رهبرانقلاب با نام فرهنگ عجین شده شده امیدواریم با حمایت های مسوولان هنرمندان و موسیقیدانان نیز بتوانند درجهت پیشبرد اهداف شعارامسال درترویج فرهنگ ایرانی تلاش کنند.

" دانیال معمارنژاد " متولد ۱۳۶۴ درکاشان است که از کودکی آواز را درنزد پدش قراگرفته و از سال ۸۵ با شاگردی درنزد " حمید رضا نوربخش " ردیف های آوازی را در مدت چهار سال آموزش دیده است.

وی تاکنون موفق شده همراه باگروه موسیقی ردیف کاشان در جشنواره ملی مقاومت در سال ۹۱ رتبه اول خوانندگی و در بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر سال ۹۲همراه با گروهش مقام سوم را کسب کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز