خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان:

یکی از وظایف شیعه «فاطمه‌شناسی» است

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۷۶۶

با وجود تمام فشارها و تهدیدها علیه نظام سوریه، ارتش مقاوم این کشور همچنان در حال سرکوب و مقابله مقتدرانه با تروریست‌های بیگانه است و تا پیروزی نهایی فاصله اندکی دارد

نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: با وجود تمام فشارها و تهدیدها علیه نظام سوریه، ارتش مقاوم این کشور همچنان در حال سرکوب و مقابله مقتدرانه با تروریست‌های بیگانه است و تا پیروزی نهایی فاصله اندکی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، آیت‌الله نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با تبریک سالروز بزگداشت ارتش
جمهوری اسلامی و نیروی زمینی اظهار داشت: نیروی مسلح عامل اقتدار، عزت، صیانت و استقلال یک ملت است و نقش ارتش نیز به عنوان یک نیروی حراست‌کننده از تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی انکارناپذیر است.
وی با تأکید بر اینکه هر ملتی که از نیروی مسلح مقتدر برخوردار باشد دارای عامل بازدارندگی است بیان داشت: با این نیروی بازدارنده، هیچ‌گاه دشمنان سرزمینی، جرأت حتی تصور تهاجم به آن ملت را ندارند.
امام جمعه کاشان در خصوص شرایط ارتش جمهوری اسلامی در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ابراز داشت: در این زمان عده‌ای جاهل و البته عده‌ای هم مغرض طرح انحلال ارتش را به بهانه اینکه تحت فرمان شاه و زیر سلطه نظامیان و متشاران آمریکایی بوده و به ملت تعلق ندارد را مطرح کردند که با درایت، تیزبینی و آینده‌نگری امام راحل این توطئه خنثی شد.
نمازی، با اشاره به آینده‌نگری امام راحل مبنی بر اینکه نبود ارتش، طمع دشمنان ایران اسلامی را به همراه دارد گفت: از دیدگاه امام، بدنه ارتش مشکلی نداشت بلکه شامل جوانان همین ملت بود و جایگاه آنان با امرای ارشد ارتش شاهنشاهی تحت سلطه آمریکایی‌ها که فرار و یا دستگیر شده بودند متفاوت بود.
وی با تأکید بر جایگاه ارتش جمهوری اسلامی در قانون اساسی عنوان کرد: از منظر اصل ۱۴۴ قانون اساسی، ارتش جمهوری اسلامی یک نیروی مکتبی و مردمی است که باید افراد شایسته که به اهداف انقلاب اسلامی مؤمن هستند را به خدمت بپذیرد افرادی که در راه تحقق این اهداف فداکار هستند.
نماینده ولی‌فقیه در کاشان با یادآوری نقش ویژه نیروی زمینی ارتش، در دفاع از تمامیت ارضی ایران اسلامی را در جنگ هشت‌ساله یادآور شد و آن را معجزه امام در حفظ این نیروی فداکار دانست.
وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به تبیین بیشتر بندهای سوم، چهارم و پنجم مباحثسیاست اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: محور قرار دادن رشد، بهره‌وری و اقتصاد مولد یکی از موارد تأکید شده در این سیاست‌‌های ابلاغی است که با منظور افزایش زایندگی و جلوگیری از رکود در اقتصاد توصیه شده است.
نمازی رشد بهره‌وری و تحقق اقتصاد مولد را در گرو تقویت از عوامل تولید، حمایت از سرمایه‌گذاران بخش تولید، توانمندسازی نیروی کار و تقویت رقابت‌پذیری در بخش‌ها و مناطق اقتصادی قلمداد و عنوان کرد: در این راستا باید تمام ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اقتصادی مناطق و استان‌های مختلف کشور را به کار گرفته و از تمام مزیت‌های اقتصادی استفاده شود.
به گفته وی، استفاده از ظرفیت‌های اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در جهت افزایش تولید، اشتغال و بهره‌وری، توزیع سهم عادلانه عوامل در زنجیره تولید تا مصرف متناسب با نقش آنها از مهمترین راهکاری تحقق و تقویت اقتصاد مولد در کشور دانست.
عضو خبرگان رهبری در ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه و غلبه بر تروریست‌ها را در بخش‌های مختلف این کشور یادآور و متذکر شد: با وجود تمام فشارها و تهدیدهای رژیم صهیونیستی، آمریکا و غرب علیه نظام سوریه، ارتش مقاوم این کشور همچنان در حال سرکوب و مقابله مقتدرانه با تروریست‌های بیگانه است و تا پیروزی نهایی فاصله اندکی دارد.
نمازی تصریح کرد: با وجود تجهیز تروریست‌ها به انواع موشک‌های ضد تانک و هواپیماهای بدون سرنشین از سوی آمریکایی‌ها، منابع غربی بر غلبه و پیروزی سوریه بر بحران چند سال اخیر اقرار کرده و از بشار اسد به عنوان نفر نخست انتخابات ریاست جمهوری این کشور نام برده‌اند.
وی همچنین تظاهرات شهروندان آمریکایی علیه دولت‌مردان کاخ سفید را به فال نیک گرفت و به بخشی از متن انتقادی آنها نسبت به سیاست‌های جنگ افروزانه مقامات آمریکایی اشاره کرد.
امام جمعه کاشان در قسمت دیگری از سخنان خود با تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت امام راحل و گرامیداشت روز بزرگداشت مقام زن و مادر بیان داشت: یکی از وظایف شیعه فاطمه‌شناسی است هر چند که معرفت به جایگاه
بانوی دو عالم کار بسیار سختی است اما باید در راستای شناخت بیشتر ابعاد شخصیتی ایشان بیشتر اهتمام ورزیم.
وی همچنین فرا رسیدن سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوم اردیبهشت‌ماه سال ۵۸ را گرامیداشت و آن را به مقام معظم رهبری، ملت ایران و همه پاسداران تبریک گفت

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز