خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره میراثقرهنگی آران و بیدگل:

۳۰۰ اثر تاریخی آران وبیدگل در معرض تخریب هستند!!

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۷۲۹

با توجه به اینکه تبلیغات منفی در کاهش ورود گردشکر به کویر مرنجاب آران وبیدگل تاثیر زیادی می گذارد باید همه شهروندان این شهر در تبلیغات و فرهنگ سازی به شکل زیبا به بعضی ازگردشگرانی که مقررات را رعایت نمی کنند کمک کنند.

سرپرست اداره میراثقرهنگی آران و بیدگل گفت: با توجه به اینکه تبلیغات منفی در کاهش ورود گردشکر به کویر مرنجاب آران و بیدگل تاثیر زیادی می گذارد باید همه شهروندان این شهر در تبلیغات وفرهنگ سازی به شکل زیبا به بعضی ازگردشگرانی که مقررات را رعایت نمی کنند، کمک کنند.

به گزارش " ایلنا " در آران و بیدگل «عباس متولی» در مراسم بهره برداری از مجتمع گردشگری ستاره شبهای کویر در منطقه کاشان از این منطقه به عنوان یکی ازمناطق بی نظیر تاریخی وفرهنگی کشور نام برد وگفت: قله کرشایی آران و بیدگل یکی از بی نظیرترین دژهای تدافعی درسطح کشوراست

سرپرست اداره میراثفرهنگی آران و بیدگل از کمبود بودجه جهت مرمت آثار تاریخی بناهای تاریخی این شهر طی سه سال گذشته گلایه کرد وگفت: ۳۰۰ اثر تاریخی در معرض تخریب قرار دارند و متاسفانه به علت نبود بودجه در آستانه تخریب و نابودی هستند.

وی وجود صنایع دستی کاشان در رشته های مختلف را در سطح کشور بی نظیر دانست و گفت: وجود ۶۰۰ دستگاه شعریافی در شهرستان آران وبیدگل و وجود رشته مخمل بافی و غیره در شهرستان کاشان موید این واقعیت است.

متولی ازکمبود منایع آبی به عنوان مهمترین عامل توسعه گردشگری درشهرستان آران و بیدگل نام برد و گفت: اگرروند مصرف آب در شهرستان آران و بیدگل با روند فعلی باشد و در مصرف آن صرفه جویی نکنند ۲۰ سال دیگر مردم این شهرستان مجبور خواهند شد ازاین شهر کوچ کنند.

وی راه اندازی مجتمع گردشگری ستاره شیهای کویر در جهت ایجاد زیرساخت گردشگری در کویر مرنجاب را مثبت ارزیابی کرد وگفت: اولین هتل سنتی واکو کمپ نیز برای اسکان وماندگاری بیشتر گردشگر در کویر مرنجاب درحال ساخت است، ضمن اینکه برای برهم نخوردن جاذبه های طبیعی مجوز ساخت هتل بعداز خطب شکن کویر داده نمی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز