خبرگزاری کار ایران

مدیر مجموعه تاریخی شهر زیرزمینی نوش آباد خبرداد:

رشد ۱۸ درصدی ورود گردشگر به شهرنوش آباد

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۶۲۰

با رشد ۱۸ درصدی آمار ورود گردشگران نوروزی به نوش آباد، گردشگری به عنوان مزیت اصلی این شهر تاریخی تثبیت شده است.

مدیر مجموعه تاریخی شهر زیرزمینی نوش آباد گفت: با رشد ۱۸ درصدی آمار ورود گردشگران نوروزی به نوش آباد، گردشگری به عنوان مزیت اصلی این شهر تاریخی تثبیت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا از آران و بیدگل «عباس شافعی» در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: بنا به آمار، در تعطیلات نوروزی، ۱۶۵ هزار گردشگر داخلی و خارجی از آثار تاریخی نوش آباد دیدن کردند که این میزان در سال قبل ۱۴۰ هزار نفر بود.

به گفته وی، در ۱۶ روز تعطیلات آغاز سال، بیش از ۱۰ هزار برگ بلیط رایگان صادر شد که شهروندان نوش آباد و میهمانان آن‌ها، بازنشستگان دارنده کارت منزلت، خانواده ایثارگران و چهره‌های برجسته از آن استفاده کردند.

وی اظهار داشت: تورهای گردشگری در تعطیلات نوروزی به نوش آباد سفر داشتند، از ۲۰ درصد تخفیف بهره‌مند شدند.

وی گفت: پنج مکان تاریخی شامل ورودی‌های اول و دوم شهر زیر زمینی، مسجد جامع، مسجد امام علی علیه السلام و قلعه خشتی به عنوان محور گردشگری امسال تعریف شده بود که علاقمندان به کویر نوردی نیز در قالب تورهای کویرگردی از امکانات کمپ کویر نوش آباد استفاده کردند.

وی تصریح کرد: از این تعداد گردشگر ۶۶ هزار نفر از معماری دستکن شهر زیر زمینی نوش آباد بازدید کردند که این حجم استقبال لزوم برنامه ریزی دقیق تری را در خصوص ادامه اکتشاف و توسعه فضای این مجموعه تاریخی طلب می‌کند.

شافعی افزود: بیش از ۱۰۰ نفر نیروی انسانی در قالب راهنمایان گردشگری، اعضای ستاد اسکان، خدمات شهری، تبلیغات و اطلاع رسانی، پارکبان و نیروهای انتظامی برای ساماندهی و پذیرایی از مسافران نوروزی نوش اباد سازماندهی شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز