خبرگزاری کار ایران

مدیر مجموعه شهر زیرزمینی نوش آباد:

گردشگران نوش آباد، شهروند افتخاری شهر زیرزمینی می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۱۳۶

پرفسور بهلول علیجانی - بنیانگذار علم اقلیم شناسی ایران - پرفسور پرویز کردوانی - پدرعلم کویر شناسی ایران - دکتر سیاوش شایان و دکتر مهدی چوبینه - به عنوان اولین شهروندان افتخاری شهر زیر زمینی نوش آباد شدند.

ایلنا: مدیر مجموعه شهر زیرزمینی نوش آباد گفت: گردشگرانی که در تعطیلات نوروزی نوش آباد را به عنوان مقصد سفر کنند، به عنوان شهروند افتخاری شهرزیر زمینی نوش آباد، پذیرفته می شوند.

" عباس شافعی " در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در آران و بیدگل با اعلام این مطلب افزود: شهرزیر زمینی نوش آباد که به عنوان بزرگترین معماری دستکن جهان شناسایی شده است، در روزگاری محل سکونت شهروندانی هوشمند و آشنا با استراتژی های پدافند غیر عامل و امنیت شهری بوده است که با سلامت در آن زندگی می کرده اند.

به گفته وی، شهر زیر زمینی نوش آباد، دفینه ای ارزشمند از هنر و نبوغ پیشینیان ماست که به عنوان میراثی گران بها و سرمایه فنا نشدنی و با ارزش برای ما با قی مانده است. ولی این شهر اکنون خالی از سکنه است و شهروندی ندارد، بنابراین، اجرای طرح شهروند افتخاری، مسیری برای توسعه و معرفی آن با استفاده از، مشارکت همگانی است.

وی اظهار داشت: هرکس که در اندیشه و توان خود اراده، انگیزه و ایده ای برای توسعه این مجموعه در ابعاد مختلف دارد می تواند شهروند افتخاری شهر زیر زمینی نوش آباد باشد.

وی تاکید کرد: در پایان مرحله اول نام نویسی شهروندان افتخاری شهر زیر زمینی نوش آباد، اطلاعات حاصل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و با استفاده از تخصص شهروندان افتخاری، راهکارهای معرفی، حفظ و ثبت این اثر به عنوان میراثجهانی عملیاتی خواهد شد.

مدیر مجموعه شهر زیرزمینی نوش آباد گفت: شهروند افتخاری، اقدامی نمادین نیست، بلکه تلاشی داوطلبانه، برای معرفی تاریخ و تمدن ایران اسلامی و نیک اندیشی و صلح طلبی پیشینیان است که به ما ارثرسیده است.

وی افزود: پیش از این، نام پرفسور بهلول علیجانی - بنیانگذار علم اقلیم شناسی ایران - پرفسور پرویز کردوانی - پدرعلم کویر شناسی ایران - دکتر سیاوش شایان و دکتر مهدی چوبینه - اعضا هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، به عنوان اولین شهروندان افتخاری شهر زیر زمینی نوش آباد ثبت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز