خبرگزاری کار ایران

رییس نمایندگی آموزش و پرورش بخش نیاسر:

جشن عبادت ۲۲۰ دانش آموز دختر بخش های برزک و نیاسر برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۲۳۶

رییس نمایندگی آموزش و پرورش بخش نیاسر از برگزاری جشن عبادت ۲۲۰ دانش‌آموز کلاس سوم مدارس ابتدایی دخترانه بخش‌های برزک، نیاسر و استرک شهرستان کاشان با حضور خانواده‌های آن‌ها در مشهد اردهال خبر داد.

ایلنا: رییس نمایندگی آموزش و پرورش بخش نیاسر از برگزاری جشن عبادت ۲۲۰ دانش‌آموز کلاس سوم مدارس ابتدایی دخترانه بخش‌های برزک، نیاسر و استرک شهرستان کاشان با حضور خانواده‌های آن‌ها در مشهد اردهال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «حمیدرضا امیرشاهی» در حاشیه برگزاری این مراسم در گفتگو با خبرنگاران گفت: جشن عبادت باید در مراسم عمومی برگزار شود تا دانش آموزان لذت حضور در میهمانی خداوند را با تمام وجود درک کنند و این خاطره تربیتی و دینی را به یادماندنی حفظ کنند.

به گفته وی، جشن عبادت، یعنی اعلام حضور دانش‌آموزان در حلقه مؤمنان که خدای متعال آن‌ها را با لفظ «ای مومنان» خطاب می‌کند و آن‌ها پیام مسئولیت‌های بزرگ انسان بودن در مقابل خداوند‌، خود و دیگران را انتخاب می‌کنند.

وی تصریح کرد: همه دانش آموزان شرکت کننده در جشن عبادت، باید هر بار که عبارت «بسم الله الرحمن الرحیم» را تکرار می‌کنند، مهربان بودن نسبت به خود و دیگران را به خودشان یادآور شوند.

وی تاکید کرد: همه آنچه در زندگی انسان اتفاق می‌افتد، ریشه در دوران کودکی دارد، پس با درک پیام قرآن و امامان معصوم علیهم السلام باید مسیر موفقیت و پیروزی را برای خودمان و جامعه پیدا کرده و دیگران را نیز به این مسیر راهنمایی کنیم.

وی خطاب به خانواده دانش آموزان گفت: فرزندان ما یک بار به سن عبادت می‌رسند، پس باید این روز را جشن بگیریم و این پیام خوشایند و این حقیقت زیبارا به آن‌ها ابلاغ کنیم که «تومسوولیت پذیرفته‌ای و نزد خداوند متعال، صاحب مقام و منصب شده‌ای که هیچ پایانی برای آن نیست».

رییس نمایندگی آموزش و پرورش بخش نیاسر افزود: از امروز، شما دانش آموزان، جانشین خدای مهربان در روی زمین هستید و باید سعی کنید که کارهایی را انجام دهید که شایسته شما و مقام شما باشد که بهترین آن، نیکی و نیکوکاری نسبت به دیگران است.

امیرشاهی اظهار داشت: عبادت و نیایش، هم صحبت شدن انسان با خدای مهربان است و دل انسان‌های خداپرست، با یاد او به آرامش واقعی می‌رسد پس همیشه برای رهایی از مشکلات و حل آن‌ها باید به توکل به خدا کنیم.

وی تصریح کرد: عبادت فقط در نماز و روزه خلاصه نمی‌شود بلکه در آیه‌های قرآن کریم، علم آموزی و کسب آگاهی، کمک به همنوعان، احترام به حقوق دیگران، تلاش برای موفقیت خود و جامعه، ایثار و گذشت، خیرخواهی و نیکوکاری نیز از جمله عبادت‌هایی محسوب می‌شود که نزد خدا پاداش فراوانی دارد.

این مراسم با اجرای برنامه‌های متنوعی در قالب تئا‌تر، سخنرانی در موضوع آموزش نماز، سرود همگانی و صرف نهار دانش آموزان و خانواده آن‌ها در صحن امامزاده سلطانعلی بن محمد باقر علیه السلام در مشهد اردهال پایان یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز