خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران خبر داد:

وعده بازنشستگی کارگران نساجی کاشان محقق نشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۱۹

چکیده: در تاریخ ۱۲ بهمن امسال مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در حضور وزیر کار به کارگران کارخانه نساجی کاشان وعده داد که ظرف مدت یک هفته مشکل بازنشستگی آن‌ها حل خواهد شد / با گذشت ۱۸ روز از این ماجرا هنوز سازمان تامین اجتماعی با درخواست بازنشستگی پیش از موعد یکصد کارگر کارخانه نساجی کاشان موافقت نکرده است.

نماینده کارگران نساجی کاشان گفت: ۱۸ روز از وعده مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برای رفع مشکل بازنشستگی کارگران نساجی کاشان می‌گذرد اما هنوز سازمان تامین اجتماعی با درخواست بازنشستگی هیچکدام از کارگران این واحد تولیدی موافقت نکرده است.

«محسن رمضانی» با اعلام این مطلب به خبرنگار ایلنا گفت: در تاریخ ۱۲ بهمن امسال مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در حضور وزیر کار به کارگران کارخانه نساجی کاشان وعده داد که ظرف مدت یک هفته مشکل بازنشستگی آن‌ها حل خواهد شد.

وی افزود: با گذشت ۱۸ روز، هنوز سازمان تامین اجتماعی با درخواست بازنشستگی پیش از موعد یکصد کارگر کارخانه نساجی کاشان موافقت نکرده است.

این نماینده کارگری ادامه داد: خوداری سازمان تامین اجتماعی از تایید حکم بازنشستگی کارگران نساجی کاشان در حالی ادامه دارد که این کارگران طبق قانون از آغاز سال جاری بازنشسته تلقی شده و نباید از حقوق آن‌ها حق بیمه کسر شود.

این فعال کارگری در تشریح جزئیات مشکل بازنشستگی این کارگران گفت: شغل کارگران مورد نظر جزء مشاغل سخت و زیان آور محسوب می‌شود و کارگران مورد نظر از این بابت خواهان استفاده از مزایای بازنشستگی پیش از موعد هستند.

وی ادامه داد: اما از آنجا که این کارگران به دلیل اجرای طرح‌های اصلاح ساختار در کارخانه در سالهای اخیر برای مدتی مقرری بگیر صندوق بیمه بیکاری بوده‌اند، سازمان تامین اجتماعی با درخواست بازنشستگی پیش از موعد آن‌ها موافقت نمی‌کند.

به گفته نماینده کارگران نساجی کاشان، مخالفت سازمان تامین اجتماعی با این درخواست کارگران، در حالی ادامه دارد که تا سال گذشته دریافت مقرری بیمه بیکاری هیچ مشکلی را برای بازنشستگی پیش از موعد کارگران صنعت نساجی ایجاد نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه تا سال قبل شمار قابل توجهی از کارگران شاغل در صنعت نساجی توانستند تا به همین شیوه بازنشسته شوند، افزود: ظاهرا سازمان تامین اجتماعی امسال به دلیل نبود منابع مالی با در خواست کارگران نساجی کاشان مخالفت کرده است.

این کارگر نساجی کاشان افزود: مخالفت سازمان تامین اجتماعی با درخواست بازنشستگی پیش از موعد کارگران نساجی کاشان درحالی ادامه دارد که در روزهای اخیر مجلس و شواری نگهبان موافقت کردند تا بابت بازنشستگی بیش از ۶ هزار کارگر اعتباری ۲ هزار میلیارد تومانی در اختیار سازمان تامنی اجتماعی قرار بگیرد.

رمضانی بایادآوری اینکه کار‌شناسان هزینه مالی مربوط به بازنشستگی یکصد کارگر نساجی کاشان را بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان برآورد می‌کنند، افزود: با توجه اینکه دولت قصد دارد تا در سال ۹۳ نیز قانون بازننشستگی پیش از موعد را بصورت ویژه برای کارگران نساجی دنبال کند، حداقل ۳۷۰ نفر دیگر از کارگران کارخانه نساجی کاشان در سال ۹۳ از شرایط بازنشستگی برخوردار خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز