خبرگزاری کار ایران

کارشناس تکنولوژی آموزشی آموزش و پرورش کاشان:

دانش آموزان کاشان با بیش از یک‌هزار طرح در جشنواره جابر شرکت کردند

کد خبر : ۱۴۳۸۶۶

دانش‌آموزان دوره ابتدایی شهرستان کاشان با یک هزار و ۵۰۰ طرح تحقیقاتی و پژوهشی در چهارمین جشنواره جابربن حیان شرکت کردند.

ایلنا: کار‌شناس تکنولوژی آموزشی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: دانش آموزان دوره ابتدایی این شهرستان با یک هزار و ۵۰۰ طرح تحقیقاتی و پژوهشی در چهارمین جشنواره جابربن حیان شرکت کردند.

«زینت طوطیان» در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با اعلام این خبر افزود: هدف از اجرای این جشنواره، شکوفایی و تقویت روحیه پژوهشگرانه، تفکر خلاق و نقاد فلسفی در دانش آموزان دوره ابتدایی در راستای سند تحول بنیادین نظام آموزشی است.

وی اظهار داشت: برگزاری این چنین جشنواره و مسابقات به منظور نهادینه کردن فرهنگ پژوهشگری در جامعه، ترویج این جشنواره، به صورت تدریجی و همراه با مشارکت و آموزش کامل معلمان و والدین صورت می‌پذیرد.

به گفته وی، طرح‌های دانش آموزان در قالب پروژه‌های علمی، جمع آوری و طبقه بندی مجموعه‌ها، نمایش علمی(مدل، نمایش، تحقیق) و آزمایش‌های در ارتباط با درس‌های علوم و ریاضی برای پایه‌های اول تا ششم و طراحی و ساخت برای سال پنجم و ششم ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: در نمایش علمی، دانش آموز اطلاعات مربوط به موضوع انتخابی خود را از منابع اطلاعاتی یا از طریق مشاهده مستقیم، گرد آوری نموده و آن‌ها را در یکی از قالب‌های تحقیق، مدل و یا نمایش به بازدید کنندگان ارائه می‌نماید که همه آن‌ها از حقایق و دست آوردهای علمی کشف شده استفاده شده است.

وی افزود: در پروژه تحقیق، دانش آموز به نمایش اطلاعات مکتوب و تصاویر بسنده می‌کند اما در پروژه‌های مدل و نمایش علاوه بر ارائه اطلاعات مکتوب و تصاویر، دانش آموز با استفاده از اشیاء چگونگی و چرایی ساختمان وعملکرد آن‌ها را برای بازدیدکنندگان نمایش دهد.

کار‌شناس تکنولوژی آموزشی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: آثار بر‌تر پس از داوری، به مرحله استانی ارسال می‌شود که سال گذشته ۲۰ اثر از دانش آموزان کاشان به استان معرفی خواهد شد، در حالی که این رقم متناسب با میزان شرکت کنندگان نیست.

طوطیان تصریح کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی مورد توجه برنامه ریزان نظام آموزشی در کشورهای خارجی، قرار دارد در حالی که در کشور ما به اندازه یک جایزه و تقدیر از شرکت کنندگان هم به آن بهایی نمی‌دهند و فقط مایل به برگزاری آن هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز