خبرگزاری کار ایران

در دومین نشست مشترک سرپرست اداره میراثفرهنگی کاشان با شهردار کاشان تاکید شد؛

ضرورت توجه بیشتر به مسائل امنیتی محلات بافت قدیم و تمیزی محلات کاشان در ایام عید

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۸۳

در بازدید مشترک شهردار و رئیس اداره میراثفرهنگی کاشان ضرورت توجه بیشتر به مسائل امنیتی محلات بافت قدیم و تمیزی کوچه و محلات کاشان باتوجه به نزدیک شدن به سال نو مورد توجه قرار گرفت.

ایلنا: در بازدید مشترک شهردار و رئیس اداره میراثفرهنگی کاشان ضرورت توجه بیشتر به مسائل امنیتی محلات بافت قدیم و تمیزی کوچه و محلات کاشان باتوجه به نزدیک شدن به سال نو مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان بررسی مشکلات بافت تاریخی و زمینه همکاری مشترک در دومین نشست مشترک و یازدید سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان با شهردار کاشان مورد تاکید قرار گرفت.

در این بازدیدضرورت توجه بیشتر به مسائل امنیتی محلات بافت قدیم و تمیزی کوچه و محلات باتوجه به نزدیک شدن به سال نو مورد توجه قرار گرفت.

«مهران سرمدیان» سرپرست اداره میراثفرهنگی کاشان، با تقدیر از شهردار کاشان گفت: بافت تاریخی کاشان زنده و پویا و بی‌نظیر است که می‌تواند مقصد گردشگران داخلی و خارجی باشد و نمایانگر اصالت مردم کاشان است.

در این نشست مشترک که در خانه تاریخی بروجرودی برگزار شد، سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کاشان گفت: مطالعه و پژوهش در بافت تاریخی کاشان، مرمت و احیاء بنا‌ها و بازسازی و بهسازی بافت تاریخی کاشان از جمله امور میراثفرهنگی در طی چندین سال گذشته بوده و در ادامه افزود: بافت تاریخی فرهنگی شهر کاشان ۴۵۰ هکتار وسعت داشته و بیش از ۷۰۰ بنای ارزشمند واجد حفاظت و نگهداری در آن شناسایی شده و بیش از ۲۰۰ اثر ثبتی ملی را در خود جای داده و از جمله بافت‌های تاریخی فرهنگی ارزشمند کشور محسوب می‌شود.

مهران سرمدیان افزود: مشکلات زیادی در بافت تاریخی کاشان وجود دارد که برای حل این مشکلات همکاری و همدلی ارگان‌ها بویژه شهرداری را می‌طلبد و ما خواستار همکاری بیشتر بویژه جلو گیری از ساخت و ساز بدون مجوز در بافت تاریخی هستیم.

سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: روند رو به گسترش و روز افزون مسائل شهری، توسعه و تنوع وظایف شهرداری‌ها و رشد فزاینده جمعیت شهری و همچنین بهبود شاخصه‌های کیفیت زندگی شهروندان و صد‌ها معلول و علت دیگر جامعه، این را می‌طلبد تا به این بخش از شهر توجه ویژه شود.

وی از شهردار کاشان درخواست کرد تا این اداره را در انجام وظیفه خطیر هویت بخشی به بافت تاریخی شهر که از مهم‌ترین اهداف پیش رو و در راستا حفظ بافت تاریخی شهر کاشان است یاری نماید.

این مقام مسئول وجود اتباع بیگانه در بافت تاریخی را یکی دیگراز مشکلات اصلی برشمرد و خواهان ساماندهی آنان شد، چراکه وجود برخی از آن‌ها باعثبروز برخی مشکلات اجتماعی و فرهنگی شده است.

در این بازدید «ناظم رضوی» شهردار کاشان با تاکید بر حفظ هویت بافت‌های فرهنگی تاریخی گفت: توجه به بافت ارزشمند تاریخی از اولویت‌های مدیریت شهری بوده که امیدوارم در تعامل با اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان این مهم محقق شود.

«ناظم رضوی» نیز به مشارکت مالی و فنی شهرداری در احیا و باززنده سازی بافت تاریخی کاشان تاکید کرد اقزود: کف سازی و بدنه سازی پیاده رو‌ها و معابر محله‌های تاریخی با مصالح همخون با بافت قدیم؛ مناسب سازی ورود به بافت تاریخی کاشان، رعایت ضوابط و شرایط ساخت‌وساز در بافت تاریخی مواردی است که می‌تواند عملیاتی شود.

شایان ذکر است: شهردار کاشان، مسئول ناحیه بافت تاریخی، سرپرست و معاون حفظ و احیاء اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از برج و باروی سلجوقی، خانه تاریخی بروجردی، خانه حکیم باشی و چند خانه تاریخی دیگر نیز بازدید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز