خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان خبر داد:

هوای پاک کاشان نسبت به سال گذشته از ۲۰ روز به ۹ روز کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۹۷

از ابتدای سال جاری تاکنون هوای پاک در شهر کاشان ۹ روز، هوای سالم ۲۷۶ روز و هوای ناسالم ۲۱ روز بوده است که در سال ۹۱ کاشان ۲۰ روز هوای پاک، ۳۱۳ روز هوای سالم، ۲۳ روز هوای ناسالم و ۹ روز هوای بسیار ناسالم داشته است.

ایلنا: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هوای پاک در شهر کاشان ۹ روز، هوای سالم ۲۷۶ روز و هوای ناسالم ۲۱ روز بوده است که در سال ۹۱ کاشان ۲۰ روز هوای پاک، ۳۱۳ روز هوای سالم، ۲۳ روز هوای ناسالم و ۹ روز هوای بسیار ناسالم داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «محمود قهرمانی» در نشست خبری که به مناسبت هفته هوای پاک در سالن جلسات این اداره برگزارشده بود در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب، ضمن گرامی داشت هفته پاک گفت: شهر کاشان برخلاف شهر اصفهان که آلودگی آن ناشی از دود خودرو و کارخانجات است، با پدیده گرد و غبار وریز گرد‌ها مواجه است.

وی عامل اصلی آلودگی در شهر کاشان را ذرات معلق در هوا عنوان کرد و گفت: کاشان در تیر و مرداد بر اثر ذرات معلق گرد و غبار نسبت به دیگر ماههای سال بحرانی می‌شود.

قهرمانی با اشاره به اینکه کیفیت هوای کاشان به صورت مستقیم و غیر مستقیم کنترل می‌شود گفت: با توجه به اینکه واحدهای صنعتی چون سایپا، ایران غلتک، بهسرام، سیمان کاشان و همانیزه کنترل خروجی آن‌ها برای هوای کاشان اهمیت بیشتری دارد مجهز به فیلتر هستند، مگر اینکه اینکه مشکلی در مدیریت این فیلتر‌ها بوجود آید.

وی از کنترل سالیانه آلایندگی‌های واحدهای صنعتی در کاشان که از نظر زیست محیطی اهمیت بیشتری دارند توسط اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان خبرداد و گفت: اگر واحد صنعتی دچار مشکل زیست محیطی باشد در مرحله اول با اخطار مرحله دوم معرفی به مراجع قضایی و در صورت عدم رفع نواقص در لیست صنایع آلاینده جهت پلمب قرار می‌گیرند.

قهرمانی با اشاره به اینکه یک درصد از تولیدات سالیانه واحدهایی که آلایندگی دارند به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها جهت ایجاد فضای سبز پرداخت می‌شود گفت: اگر واحد تولیدی خطر جدی را برای منطقه‌ای داشته باشد با اخطار قبلی و دستور دادستانی تا رفع آلایندگی پلمب می‌شود.

وی تصریح نمود: درسال جاری تنها یک کارخانه تولید آسفالت درکاشان به دستور دادستانی پلمب شد که پس از رفع آلایندگی این واحد تولیدی فک پلمب شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز