خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

کاشان سالمندتر از میانگین کشوری است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۷۳

کاشان یکی از شهرهای سالمند کشور محسوب شده و جمعیت سالمندی در آن بیش‌تر از آمار کشوری است

ایلنا: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: کاشان یکی از شهرهای سالمند کشور محسوب شده و جمعیت سالمندی در آن بیشتر از آمار کشوری است.
به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «سید علیرضا مروجی» قبل از خطبه‌های نمازجمعه این هفته کاشان در مصلی بقیة‌الله‌الاعظم این شهرستان با اشاره به روند سالمندی در منطقه اظهار داشت: در حالی که میزان جمعیت سالمندان‌ در کشور حدود هشت درصد و ده این نسبت در کاشان آمار ۱۰ درصد را نشان می‌دهد بنابراین این شهرستان یکی از شهرهای سالمند کشور محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه بالا بودن میزان جمعیت سالمندی دارای دو معنای مثبت و نفی است ابراز داشت: افزایش جمعیت سالمندی از یک سو نشان از اقدامات یشگیرانه و مؤثر نهادهای بهداشتی و مرتبط با امر سلامت در نتیجه افزایش امید به زندگی در منطقه دارد و از سویی دیگر لزوم توجه یش‌تر به جمعیت جوان به عنوان قشر مولد جامعه و بحثتجدید جمعیت را نشان می‌دهد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان همچنین با اشاره به نامگذاری سال دید به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری یان داشت: حماسه اقتصادی در حوزه سلامت با اقدامات پیشگیرانه شهروندان و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف که هزینه‌های سنگینی را بر دوش یماران، بیمارستان‌ها و سایر عناصر مرتبط با حوزه سلامت می‌گذرد تحقق می‌پذیرد.
مروجی با تأکید بر اینکه امروزه بسیاری از بیماری‌ها با واکسن قابل یشگیری نسیتند عنوان کرد: ‌ برگزیدن شیوه زندگی صحیح در امر پیشگیری از یماری‌ها بسیار اهمیت دارد چنانچه ریشه بسیاری از امراض در جوامع امروز اشی از عادات غذایی نامناسب و سایر رفتارهای ناصحیح فردی و اجتماعی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحثگسترش بیماری ایدز در جوامع مختلف و مچنین کشور و منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: ایدز از راه‌هایی نظیر راورده‌های خونی آلوده، تماس جنسی و همچنین از طریق مادر به جنین و یا نگام شیردهی به فرد دیگر منتقل می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه ۵۲ درصد از مبتلایان به ایدز در کشور از طریق زریق سرنگ آلوده و ۳۲ درصد به علت تماس جنسی به این بیماری دچار می‌شوند عنوان کرد: ‌ این در حالی است در کاشان تنها ۱۱ درصد از طریق تماس جنسی به ین بیماری مبتلا شده و علت ابتلای ۸۰ درصد از بیماران تزریق سرنگ آلوده ویروس این بیماری است.
مروجی با اشاره به اینکه ۲۷ هزار بیمار مبتلا به ایدز در کشور وجود دارد ه ۵ هزار و ۶۰۰ نفر آنان در مرحله پیشرفته این بیماری هستند ابراز داشت: شمار مبتلایان به ایدز در شهرستان کاشان تا آذرماه جاری ۱۰۱ نفر بوده است که ۷ درصد از آنان خانم و ۹۳ درصد آقایان هستند.
وی با بیان اینکه سن عمده بیماران به ایدز سنین ۲۵ تا ۳۴ سالگی است گفت: این نشان از لزوم آگاهی بیشتر به نسل جوان به عنوان قربانی‌های عمده این بیماری در جامعه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز