خبرگزاری کار ایران

دانشیار دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان تاکید کرد:

ضرورت ایجاد واحد آشنایی با مطالعه در رشته‌های دانشگاهی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۵۹

راه اندازی دو واحد درس آشنایی با مطالعه و شیوه‌های مطالعه در دروس عمومی رشته‌های دانشگاه‌های کشور ضروری است.

ایلنا: دانشیار دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان گفت: راه اندازی دو واحد درس آشنایی با مطالعه و شیوه‌های مطالعه در دروس عمومی رشته‌های دانشگاه‌های کشور ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، دکتر محسن نیازی در مراسم بزرگداشت هفته کتاب در دانشکده علوم انسانی این دانشگاه اظهار داشت: با توجه به کاربردی بودن رشته کتابداری و نقش آن در فرهنگ سازی مطالعه و کتاب باید این واحد درسی به رشته‌های دانشگاهی افزوده شود.

وی هچنین بر ایجاد واحد علم اطلاعات و دانش‌شناسی کتابداری نیز در دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: ترویج این رشته‌ها توسعه علمی را به همراه دارد.

وی مطالعه و کتاب را سرمایه عظیم برای انسان دانست و افزود: اگر فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بطن زندگی انسان قرار نگیرد مانع پیشرفت او می‌شود.

دکتر نیازی، با بیان اینکه فرهنگ کتاب و کتابداری در جامعه ما بسیار با مشکل مواجه است اظهار داشت: متاسفانه در صدا وسیما تبلیغات بازرگانی بیش از تبلیغ کتاب است.

وی ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را به دانشجویان توصیه کرد و گفت: مطالعه کتاب را اگر تعطیل کنیم فکر کردن را تعطیل کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: تلاش برای ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تجهیز کتابخانه‌ها یک سرمایه گذاری فرهنگی برای رشد جامعه و گره گشای بسیاری از مشکلات آن در عرصه علمی و فرهنگی است.

دکتر نیازی، نوشتن و خودباوری را نیز از دیگر موارد موفقیت دانشجویان دانست و خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهید انسان بزرگ و نویسنده بزرگی شوید خودباور باشید و تصمیم بگیرید از حالا بنویسید.

در این مراسم از کتابداران، کتابخوانان، همیاران ک کتابخانه دانشکده‌های علوم انسانی و ادبیات زبان‌های خارجی دانشگاه کاشان تجلیل شد.

کتابخانه دانشکده‌های علوم انسانی و ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه کاشان با بیش از یکصد و شصت هزار جلد کتاب به زبان‌های فارسی، عربی، لاتین، بیش از ۵۰۰ عنوان نشریات فارسی و ۲۶۰۰ عنوان پایان نامه به زبان‌های فارسی عربی و لاتین پاسخگوی نیازهای آموزشی و پژوهشی دانشجویان و اساتید است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز