خبرگزاری کار ایران

آیت الله امامی کاشانی در گفتگو با ایلنا:

از مهم‌ترین اقدامات علی ابن امام محمد باقر(ع) برگزاری نماز جمعه در کاشان بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۵۸

مشابه بودن جنگ حضرت سلطان علی ابن امام محمد باقر(ع) و شهادت وی به اتفاق ۷۲ نفراز سربازان و یارانش درجنگی بسیار سخت دربرابر دشمنان اسلام در مشهد اردهال دلیل نامگذاری اردهال کاشان به کربلای ایران است.

ایلنا: آیت الله امامی کاشانی گفت: مشابه بودن جنگ حضرت سلطان علی ابن امام محمد باقر(ع) و شهادت وی به اتفاق ۷۲ نفر از سربازان و یارانش در جنگی بسیار سخت در برابر دشمنان اسلام در مشهد اردهال دلیل نامگذاری اردهال کاشان به کربلای ایران است.

امام جمعه موقت تهران در حاشیه مراسم افتتاحیه مرکز آموزش تخصصی اساتید حوزه‌های علمیه کاشان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان، ضمن تسلیت سالگرد شهادت حضرت سلطان علی ابن امام محمد باقر(ع) آن حضرت را از فرزندان بلافصل حضرت امام محمد باقر(ع) براساس روایات و احادیثفراوان دانست و گفت: مردم فین نامه‌ای به حضرت امام صادق(ع) نوشتند و افرادی هم که نامه را برداشته‌اند و بردند، در تاریخ داریم که آن حضرت فرزند حضرت امام محمد باقر(ع) را برای همین منظور ماموریت دادند و برای ترویج دین اسلام به کاشان آمدند.

آیت الله امامی کاشانی برگزاری نماز جمعه بسیار با اهمیت را از مهم‌ترین اقدامات سلطان علی ابن امام محمد باقر(ع) در کاشان عنوان نمود و گفت: دلیل اینکه نام سلطان برای سلطان علی ابن امام محمد باقر نام گذاری شده است به خاطر این بود که آن حضرت در نماز جمعه مسئله حکومت را مطرح می‌کرده است و عقیده داشته که حکومت از آن اهل بیت است و گفته من از منصب امام صادق(ع) هستم و به همین دلیل هم گفته‌اند سلطان علی ابن امام محمد باقر(ع) به خاطر گفتن مسائل ضد حکومتی ایشان و ۷۲ تن از یارانش را محاصره کرده و در جنگی نابرابر و بسیار سخت به شهادت رساندند.

وی دلیل اصلی شهرت نامگذاری شهرستان کاشان به نام دارالمومنین شهرستان کاشان جنبه عرفانی بودن این منطقه به دلیل واقع شدن سلطان علی ابن امام محمد باقر(ع) و شخصیتهای دینی دیگری همچون فیض کاشانی در کاشان دانست و گفت: یکی از جهاتی که کاشان به دارالمومنین و دارالعلم معروف شده است واقع شدن حرم مطهر سلطان علی ابن امام محمد باقر در مشهد اردهال که فردا سالگرد شهادت این حضرت است و افراد زیادی درطول سال خصوصا فردا سالروز شهادت آن حضرت برای گرفتن حاجت و راز و نیاز به این بارگاه می‌آیند.

آیت الله امامی کاشانی افتتاح مرکز آموزش تخصصی اساتید حوزه‌های علمیه در شهرستان کاشان را برای کارهای تخصصی و پژوهشی بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه در اینگونه مراکز کارهای معارف اسلام و تشیع باید خوب تبیین و تبلیغ شود احتیاج به پژوهش و آموزش دارد تا بتواند در تقویت افراد تاثیر گذار باشد.

وی با اشاره به اینکه در مرکز آموزش تخصصی اساتید حوزه‌های علمیه کاشان درس‌ها و کلاسهایی به این منظور دایر می‌شود گفت: امیدواریم کارهای پژوهشی، علمی و آموزشی انجام شده در این مرکز چاپ و در اختیار کسانی که در این رشته تحصیل می‌کنند قرار گیرد.

شایان ذکر است صبح امروز منزل ابوتراب امامی کاشانی به منظور مرکز آموزش تخصصی اساتید حوزه‌های علمیه کاشان با حضور حضرت آیت الله امامی کاشانی، طلاب و روحانیون شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل مورد بهره برداری قرارگرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز