خبرگزاری کار ایران

هوشنگ رفیعی طاری مدیرعامل شرکت شیمیایی جهانتاب؛

شرکت شیمیایی جهانتاب اولین تولیدکننده مواد آبکاری/ جامعه کالای خارجی را به کالای ایرانی ترجیح می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۱۵۳

رفیعی گفت: با اخذ نمایندگی از شرکت های فعال در زمینه آبکاری در کشورهای انگلستان ، آلمان ، ژاپن ، آمریکا و کانادا موجب ارتقاء کیفیت مواد اولیه آبکاری مصرفی در ایران شدیم.

هوشنگ رفیعی طاری، مدیرعامل شرکت شیمیایی جهانتاب و رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع آبکاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا گفت: این شرکت فعالیت خود را از سال 1342 با برپا نمودن آزمایشگاه تجزیه مواد شیمیایی و محلول‌های آبکاری آغاز و با ارائه مشاوره و آزمایش محلول های آبکاری کمک قابل توجهی به واحدهای تولیدی دارای بخش آبکاری نیکل مات ، نیکل براق و کرم نمود و در سال 1346 تاسیس گردید  که در آن زمان اولین و تنها شرکتی بودیم که در شهرک صنعتی علی آباد شروع به کار کردیم .

وی افزود: با سفرهای متعدد به کشورهای اروپایی و انجام بررسی های علمی، توانستیم  اطلاعات زیادی را در حوزه های مختلف آبکاری به کشور انتقال داده و نقش بسیار موثری در رشد صنعت آبکاری ایران داشته باشیم.

وی تصریح کرد: این شرکت از سال 1351 توانست با تجربه چندین ساله خود و مذاکره با برخی شرکت های اروپایی و عقد قرارداد با آنها جواز تولید مواد آبکاری را گرفته و اولین تولید کننده مواد اولیه صنعت آبکاری در ایران باشد که تا زمان تاسیس و اخذ مجوز توسط شرکت تمامی این مواد وارداتی بودند.

وی خاطرنشان کرد: با اخذ نمایندگی از شرکت های فعال در زمینه آبکاری و مواد اولیه آن در کشورهای انگلستان ، آلمان ، ژاپن ، آمریکا و کانادا مابقی نیاز صنعت آبکاری به مواد اولیه را تامین کرده و موجب ارتقاء کیفیت مواد اولیه آبکاری مصرفی در ایران شدیم.

وی ضمن بیان این مسئله که: تعرفه های گمرکی به نحوی است که روند واردات با مشکل مواجه شده افزود: مراحل شروع کار حتی برای شرکتی مثل شرکت ما که حدود 50 سال در این صنعت فعالیت می کنیم نیز دشوار شده است.

وی تصریح کرد: ایرادی که در جامعه ما وجود دارد اینست که جامعه کالای خارجی را به کالای ایرانی ترجیح می دهد و این فرهنگ غلط سبب کند شدن روند رشد و توسعه ی کالای ایرانی است و این فرهنگ غلط باید تغییر کند.

وی در پایان گفت: از مسئولین خواهشمندم تسهیلاتی برای تولیدکنندگان ایجاد کنند تا بتوانیم روند واردات را به سهولت طی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز