خبرگزاری کار ایران

کارگران منطقه آزاد اروند مقابل دفتر اشتغال تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۶۶۹

گروهی از کارگران پیمانکاری شاغل در منطقه آزاد اروند صبح امروز با تجمع مقابل دفتر اشتغال این منطقه آزاد اقتصادی خواهان رسیدگی به مطالبات برآورده نشده خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران شاغل در منطقه آزاد اروند صبح امروز (شنبه ۲۸ بهمن ماه) با تجمع مقابل دفتر اشتغال این منطقه آزاد اقتصادی خواهان رسیدگی به مطالبات برآورده نشده خود شدند.

کارگران معترض که اکثرا از کارگران شاغل در پالایشگاه آبان هستند مدعی‌اند؛ نحوه رسیدگی به دعاوی و اختلافات کارگری و کارفرمایی در دفتر اشتغال مناطق ویژه اقتصادی کشور به درستی انجام نمی‌شود.

آنان معتقدند محاکم روابط کار در دفتر اشتغال منطقه آزاد اروند از استقلال لازم برای رسیدگی به اختلافات صنفی دوجانبه میان کارگران و کارفرمایان برخوردار نیست.

به اعتقاد این کارگران، به دلیل محدودیت‌هایی که در مقررات اشتغال این منطقه برای کارگران وضع شده است، کمتر کارگری شانس پیروزی در برابر کارفرمایان و پیمانکاران در محاکم کار ویژه این مناطق را دارد.

درهمین رابطه یکی از کارگران شاغل در منطقه ویژه اقتصادی اروند که تجربه حضور در هیات رسیدگی‌کننده به پرونده‌های روابط کار را دارد به ایلنا گفت: به دلیل محدودیت‌هایی که در مقررات اشتغال این مناطق برای کارگران وضع شده است، کمتر کارگری شانس پیروزی در برابر کارفرمایان و پیمانکاران در محاکم کار ویژه اروند را دارد.

به گفته وی، در خوشبینانه‌ترین حالت ساختار حقوقی تشکیل این هیات‌ها طوری است که استقلال عملکرد آن‌ها با تردید روبروست؛ به‌طوری که حتی ذی‌حق‌ترین کارگران نیز نمی‌توانند طبق قواعد حقوقی به دریافت رای این هیات‌های برای دریافت حقوق خود خوشبین باشند.

او در خاتمه تاکید کرد: البته در منطقه ویژه اروند وکلایی حقوقی هستند که حاضرند در قبال دریافت حداقل  بخشی از طلب ادعایی کارگر در هیات‌های رسیدگی‌کننده به عنوان نماینده تام‌الاختیار وی حاضر شوند که البته آنها هم از سوی سازمان منطقه ویژه اقتصادی اروند با محدودیت حضور در محاکم روابط کار روبرو هستند و ما کارگران دستمان به جایی بند نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز