خبرگزاری کار ایران

درآمد اندکِ کارگران مهاجر فرانسه، آنها را کارتن‌خواب کرده است

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۶۰۰

در فرانسه به دلیل هزینه‌های بالای زتدگی کارگرانی وجود دارند که مجبور به کارتن‌خوابی و صبح کردن شب در خیابان‌ها هستند‌.

به گزارش ایلنا به نقل از گاردین، روزنامه لیبراسیون چاپ فرانسه در گزارشی به مشکلات کارگران کارتن‌خواب در این کشور پرداخته است.

در این گزارش تاکید شده است که در فرانسه به دلیل هزینه‌های بالای زندگی کارگرانی وجود دارند که مجبور به کارتن‌خوابی و صبح کردن شب در خیابان‌ها هستند‌.

این کارگران که اکثرا مهاجر هستند و به صورت غیرقانونی و در برخی از موارد قانونی وارد فرانسه شده‌اند، در رستوران‌ها کار می‌کنند و درآمدهای آنها کفاف هزینه‌های اجاره مسکن آنها به ویژه در شهرهایی همچون پاریس را نمی‌دهد.

روزنامه لیبراسیون چاپ پاریس روز گذشته با تعدادی از این  کارگران کارتن‌خواب گفتگو کرده و از آنها خواسته است که نامه‌ای به «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری این کشور بنویسند تا در این روزنامه چاپ شود.

در ابتدای متن یکی از نامه‌ها آماده است: «آقای ماکرون من در فرانسه هستم و کار می‌کنم اما سقفی بالای سرم ندارم، من تقاضای یک زندگی رؤیایی ندارم تنها یک اتاق کوچک می‌خواهم. من هم کارت بانکی دارم، هم اقامت قانونی در این کشور، اما هر شب مجبورم در خیابان بخوابم.»

اگر سن امید به زندگی در میان فرانسوی ها ۸۴ سالگی است در میان کارتن‌خواب‌ها سن امید به زندگی ۴۸ سال است. کارگران کارتن‌خواب فرانسه که بیشتر اهل کشورهای آفریقایی هستند، علاوه بر رستوران‌ها در کافه‌ها و مشاغل خدماتی هم کار می‌کنند و در هر صورت درآمد آنها تفاوت چندانی نمی‌کند.

اوضاع برای کارگران غیرقانونی هم بدتر است و درآمدی به مراتب کمتر از کارگران قانونی دارند. اگر کارگران قانونی روزی ۳۰ تا ۱۰۰ یورو درآمد دارند، غیرقانونی‌ها درآمد بین ۳۰ تا ۵۰ یورو در هر روز دارند، در نتیجه حتی در تهیه غذا و پوشاک هم مشکلات جدی دارند.

رئیس‌جمهور فرانسه تاکنون جوابی به نامه‌های چاپ شده در روزنامه لیبراسیون نداده است. در سال‌های گذشته بر شمار کارتن‌خواب‌های کم‌درآمد در اروپا اضافه شده و تعداد آنها از صدها به هزاران رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز