خبرگزاری کار ایران

کارگران ماداگاسکار در پی یافتن یاقوت ۲۵ پوندی/سهم دلالان ۵ هزار پوند

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۰۶۵

۸۰ درصد از مردم کشور آفریقایی ماداگاسکار کارگرانی هستند که با کمتر از روزی یک دلار درآمد زندگی می‌کنند. چندی است که صدها نفر از همین کارگران ارزان قیمت، در پی یافتن یاقوت به دل معادن جنگلی این کشور زده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی بی سی جهانی، چندی است که کارگران کم‌درآمد ماداگاسکار ناامید از پیدا کردن کاری پردرآمد به دل جنگل‌ها زده‌اند تا روی معادن یاقوت که کاری بسیار کم‌درآمد و پرمشقت‌ است، کار کنند.

با اینکه درنهایت پول فروش یاقوت به جیب کارگر یابنده آن می‌رود، اما این دلالان خریدار یاقوت هستند که قیمت خرید را تعیین می‌کنند. آنها تکه یاقوتی که در بازارهای جهانی حدود ۵ هزار پوند می‌ارزد را تنها با قیمت ۲۵ پوند از کارگران می‌خرند.

البته همیشه هم یاقوتی برای یافتن وجود ندارد و این امر، مشقت‌های آنان را چند برابر می‌کند. درنهایت پول به دست آمده بین کارگران تقسیم می‌شود. گاهی بین ۴ نفر گاهی هم میان ۱۰ نفر.

کارگران برای رسیدن به یاقوت باید چاه حفر کنند. چاه‌هایی که آنها را به عمیق‌ترین و تاریکترین لایه‌های معادن زیرزمینی یاقوت می‌رساند. خطرهای این کار فراوان است؛ از گازگرفتگی و خفتگی تا سقوط از ارتفاع. از آنجا که آنها کارفرمایی ندارند، کسی هم نیست که تجهیزات ایمنی کار را در اختیار آنها بگذارد.

۸۰ درصد از مردم کشور آفریقایی ماداگاسکار کارگرانی هستند که با کمتر از روزی یک دلار درآمد زندگی می‌کنند، از این رو ناچار هستند که برای انجام هر کار پرزحمت و کم‌درآمدی دست به کار شوند. دولت این کشور نیز تاکنون اقدامی برای ساماندهی معادن و تجهیز آنها نکرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز