خبرگزاری کار ایران

یونانی‌ها ۴۲ ساعت در هفته کار می‌کنند/سیاست دولت افزایش ساعات کار و مالیات از مزدبگیران است

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۶۴۸

نتایج پژوهشی موسسه «یورواستات» نشان می‌دهد که یونانی‌ها ۴۲ ساعت در هفته کار می‌کنند. حتی بیشتر از هلندی‌ها و فرانسوی‌ها‌. با این حال فشارهای ناشی از سیاست‌های ریاضتی ادامه دارد و افزایش ساعات اضافه کاری نیز در دستور است.

به گزارش ایلنا به نقل از تلگراف، نتایج پژوهشی موسسه یورواستات نشان می‌دهد یونانی‌ها ۴۲ ساعت در هفته کار می‌کنند. این در شرایطی است که هلندی‌ها و فرانسوی‌ها تنها حدود ۳۰ ساعت در هفته کار می‌کنند.

با این حال به گفته سندیکاهای کارگری، دولت یونان به منظور اجرای سیاست‌های اقتصاد ریاضتی همچنان بر افزایش ساعات اضافه کار مصر است.

در عین دولت به منظور افزایش درآمدهای خود، سقف اخذ مالیات از مزد و مستمری را کاهش داده است تا کارگران و بازنشستگان هم مجبور به پرداخت مالیات شوند.

سندیکاهای کارگری یونان به این مورد هم اعتراض دارند و بارها در اعتصاب‌های خود صراحتا به دولت هشدار داده‌اند که نمی‌تواند هم ساعات کار را افزایش دهد و هم سقف مالیات بر درآمد را کاهش.

به گفته رهبران معترضان، دولت در کنار کوتاه کردن دیوار سیاست‌های حمایتی اقدام به افزایش سطح‌ قیمت خدمات عمومی و کاهش کیفیت آنها کرده است. بهداشت رایگان، آموزش و فراهم کردن مسکن برای اقشار تهی‌دست سیاست‌هایی است که دولت یونان دیگر به آنها ادامه نمی‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز