خبرگزاری کار ایران

در نامه مشترک تشکل‌های کارگری و بازنشستگان مطرح شد؛

دولت به‌جای پرداخت بدهی در خیال دست‌اندازی به اموال تامین اجتماعی است/۴۰ میلیون بیمه‌شده دلواپس خدمات درمانی خود هستند

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۰۶۱

جمعی از تشکل‌های صنفی کارگری و بازنشستگی استان قزوین در نامه‌ای خطاب به رئیس و نمایندگان مجلس مراتب نارضایتی و اعتراض خود را نسبت به بند «ز» تبصره ۷ لایحه بودجه سال ۹۷ اعلام داشتند.

به گزارش ایلنا، کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی شهرستان البرز، کانون انجمن صنفی کارگران، خانه کارگر و اتحادیه زنان کارگر ازجمله فعالان کارگری استان قزوین هستند که با امضای این نامه مراتب نارضایتی و اعتراض خود را نسبت به بند «ز» تبصره ۷ لایحه بودجه سال ۹۷ اعلام داشته‌اند.

متن کامل این نامه که خطاب به رئیس و نمایندگان مجلس نوشته شده، به شرح زیر است:

احتراما ضمن قدردانی از زحمات شما و نمایندگان محترم مجلس که دلسوزانه در فکر کارگران و اشتغال و تولید این مرز و بوم هستید، بر خود لازم دانستیم در مورد تصمیم اخیر کمیسیون تلفیق که در مورد بند «ز» ماده ۷ قانون بودجه سال ۹۷ که پیرامون نه بیست و هفتم بخش درمان سازمان تامین اجتماعی که باید تحت مدیریت و نظارت وزارت بهداشت قرار گیرد، جامعه بزرگ بیمه‌شدگان احساس خطر کرده و حدود ۴۰ میلیون بیمه شده و خانواده آن‌ها دلواپس آینده درمان خود هستند. در حال حاضر دولت محترم حدود ۱۴۰هزار میلیارد تومان به سازمان بدهکار است پولی که حق‌الناس است حال مصوب کرده‌اند مجددا نه بیست و هفتم سهم خدمات درمانی را به حساب وزارت بهداشت واریز کنند. این کجای انصاف است وزارت بهداشت مدتی است که دست در جیب بیمه‌شدگان کرده و به نفع پزشکان و تعدادی از سرمایه‌داران می‌باشد. در حالی که اگر این اتفاق روی دهد، فاتحه درمان تامین اجتماعی خوانده می‌شود و به دنبال آن باید منتظر پیامدهای آن باشید.

بیمه‌شدگان به صورت بخور نمیر درمان می‌شوند اما دیگر طاقت زیر بار رفتن برنامه‌های بی‌پایه وزارت بهداشت نمی‌روند، همین که ۱۵ میلیون نفر بیمه سلامت کنند؛ بدون دیدن بودجه آن و کنار سفره بی‌نان ما بنشانند و برای لقمه ما شریک قرار دهند.

وزارت بهداشت و وزیر دلسوز بیایند کار نظارتی را انجام دهند و این قدر به دنبال مدیریت کردن سازمان نباشند. از کمیسیون تلفیق گله‌مندیم و از نمایندگان محترم مجلس می‌خواهیم به این مورد رای ندهند چون خانواده بیمه‌شدگان نیاز به بیمه دارند و هزینه آن را پرداخت می‌کنند. دولت به‌جای کمک به صندوق در خیال دست‌اندازی به حق الناس را دارد. فقرا و نیازمندان هم خط قرمز دارند خط قرمز ما هم خط خود دفاع کردن است. بازنشستگان ۳۰ سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند و امروز این کار را اجحاف در حق خود می‌دانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز