خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه:

تاکید مجلس بر پرداختِ تهاتریِ مطالبات تامین اجتماعی‌ است/بیش از این نمی‌شود به دولت فشار آورد

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۲۳۰

محمد فیضی می‌گوید: باتوجه به مطالبات سازمان تامین اجتماعی و نهادهای غیردولتی دیگر از دولت، در بودجه سال ۱۳۹۷ این پیش‌بینی را کرده‌ایم که تا سقف ۱۱۰ هزار میلیارد تومان اموال دولت به‌جای بدهی‌هایش تهاتر شود.

«محمد فیضی» نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه درباره آخرین وضعیت پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی به دولت گفت: به خاطر حجم مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت، در بودجه سال ۹۷ بندی را برای پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی به شکل تها‌تر اموال پیش‌بینی کرده‌ایم که سقف آن به ۱۱۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد. البته این مبلغ مربوط به کل نهادهای غیردولتی طلبکار از دولت است.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۳۹۷، در پاسخ به این پرسش که تنها حجم طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت بدون احتساب جریمه‌ تاخیر به ۱۲۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد، چگونه قرار است که با این مبلغ، طلب سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود، گفت: به هر حال بودجه سال ۹۷ به گونه‌ای بسته نشده است که بتوان تمامی این مطالبات را نقدی و یکجا پرداخت کرد؛ از این رو تاکید ما بر پرداخت شدن آن براساس تها‌تر اموال بوده است که امیدواریم با این تدبیر مشکل حل شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ارتباط با این انتقاد مطروحه که بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۷ به ۶۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد اما در بودجه سال ۹۷ تنها ۱۲۵ میلیارد تومان به این منظور پیش‌بینی شده است، گفت: به هر حال معذوراتی ازسوی دولت وجود داشت. دولت در این میان هم به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و هم از خیلی از نهادها و سازمان‌ها طلبکار است و طبیعی‌ست که  درآمدهایی که پیش‌بینی کرده، محقق نشده باشد.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۳۹۷، در پاسخ به این سوال که چرا کمیسیون تلفیق از وارد کردن فشارهای بیشتر به دولت خودداری ورزیده است، گفت: باید توجه داشته باشیم که بودجه سال آینده ظرفیت بیش از این فشار آوردن را نداشت. هم‌اکنون حجم عظیمی از پروژه‌های عمرانی به حال خود‌‌ رها شده‌اند و در بخش‌های دیگر هم به همین ترتیب، مشکلاتی وجود دارد؛ لذا نمی‌شد بیش از این به دولت فشار آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز