خبرگزاری کار ایران

دیبر خانه کارگر استان تهران:

سرنوشت نیمی از جمعیت کشور به آینده سازمان تامین اجتماعی گره خورده/ برخی تفکرات در بدنه دولت خطرناک است

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۰۱۱

اسماعیل حق پرستی می‌گوید: از آنجا که سرنوشت نیمی از جمعیت کشور با سرنوشت سازمان تامین اجتماعی گره خورده، برخی تفکرات در بدنه دولت برای کارگران خطرناک است.

 «اسماعیل حق پرستی» دبیر خانه کارگر استان تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره سیاست‌های مالی دولت دوازدهم در قبال بدهی هنگفت ۱۲۵ هزار میلیارد تومانی به سازمان تامین اجتماعی بدون احتساب جریمه دیرکرد در پرداخت، گفت: اگر دولت نمی‌تواند ۱۲۵ هزار میلیارد بدهی خود به اضافه جریمه دیرکرد که رقمی بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است را بر مبنای فرمول پیش‌بینی شده در قانون برنامه ششم توسعه پرداخت کند، لااقل بدهی خود در سال ۹۷ را درست بپردازد.

وی با بیان اینکه دولت مطابق پیش‌بینی‌های محاسبه‌ای باید رقمی میان ۳۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان به عنوان بدهی سال ۹۷ خود به سازمان تامین اجتماعی بپردازد، گفت: این در شرایطی است که تنها ۱۲۵ میلیارد تومان در لایحه بودجه سال ۹۷ بدین منظور اختصاص داده شده است که این ابدا کافی نیست و گوشه‌ای از این طلب هنگفت را هم دربرنمی‌گیرد.

دیبر خانه کارگر استان تهران با تاکید بر اینکه دولت‌ها همواره براساسی عادتی غیرمسئولانه بدهی‌های خود به سازمان تامین اجتماعی را نادیده گرفته‌اند؛ گفت: بالاخره باید از یک زمان مسئولیت‌پذیری داشته باشند و بیش از این آینده کارگران و خانواده‌های آنان را به خطر نیندازند.

حق‌پرستی در ادامه با بیان اینکه از قرار معلوم اخیرا تعدادی از مقام‌های دولتی به سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد کرده‌اند که تنها اصل طلب خود را از دولت مطالبه کند و قید جریمه دیرکرد پرداخت را بزند، گفت: حتی اجازه نمی‌دهیم که عده‌ای هرچند اندک در بدنه دولت چنین خواسته‌ای را مطرح کنند؛ از این روست که از دولت بار‌ها خواسته‌ایم در چارچوب قانون عمل کند و مانند دولت‌های گذشته ازجمله دولت‌های نهم و دهم اجازه انباشت مطالباتی که حالا به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده را ندهد.

وی در پایان گفت: کارگران و سازمان تامین اجتماعی با اینگونه تفکرات در خطر هستند و با این حساب نیمی از جمعیت کشور با خطر فروپاشی آینده خود مواجه هستند؛ چراکه سرنوشت‌شان به سرنوشت تامین اجتماعی گره خورده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز