خبرگزاری کار ایران

مشاور عالی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در امور اقتصادی:

اهمیت وصول مطالبات سازمان تعامل با فعالان اقتصادی را ضروری می‌سازد

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۵۴۱

مشاور عالی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در امور اقتصادی گفت: اهمیت وصول مطالبات سازمان تامین اجتماعی، تعامل با فعالان اقتصادی در جهت رونق کسب‌وکار را در شرایط اقتصادی امروز را ضروری می‌سازد.

به گزارش ایلنا، اولین جلسه شورای هماهنگی تامین اجتماعی کرمان با حضور مشاور عالی مدیرعامل در امور اقتصادی و مدیرکل برنامه‌ریزی اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی و مدیران کل و درمان تامین اجتماعی این استان روز گذشته برگزار شد.

 «ولی الله افخمی راد» مشاور عالی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در امور اقتصادی با اشاره به اینکه هیچ بنگاه و سازمانی بدون منابع مالی مناسب قادر نیست امر توسعه‌ای را پیش ببرد، افزود: سازمان تامین اجتماعی ٩۶درصد منابع خود از محل دریافت حق بیمه تامین می‌کند.

 افخمی‌راد با اشاره به بازدید از شعب تامین اجتماعی بم و سیرجان ضریب پوشش بیمه‌ای در این شهرستان‌ها را نسبت به نرم کشوری مثبت ارزیابی و افزود: این نشان از توسعه و پیشرفت اقتصادی در این مناطق است.

وی ضمن اشاره به اهمیت وصول مطالبات سازمان تامین اجتماعی، تعامل با فعالان اقتصادی در جهت رونق کسب و کار را در شرایط اقتصادی امروز ضروری دانست.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی اقتصادی و اجتماعی تامین اجتماعی، از این سازمان به عنوان یک دولت کوچک یاد کرد و افزود: از همراهی و مساعدت مدیریت استان در خصوص رونق کسب و کار در استان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

حسین امیری گنجه گفت: هدف از تشکیل شورای هماهنگی استان‌ها، فعال کردن مولفه‌های اقتصادی در استانهاست.

مدیر کل تامین اجتماعی کرمان نیز در این جلسه ضمن اشاره به اینکه کرمان به عنوان بزرگ‌ترین استان کشور که ١١ درصد از خاک کشور را در بر گرفته، گفت: سازمان تامین اجتماعی در این استان با ٢۶ شعبه اصلی، ١۴ شعبه اقماری و ٨ کارگزاری فعال در حال خدمت رسانی به مخاطبین است.

علی حسینی افزود: مجوز ۵ کارگزاری دیگر تامین اجتماعی در استان کرمان نیز اخذ شده است و امیدواریم تا پایان سال فعالیت خود را آغاز کنند.

وی از رشد ٢ درصدی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی کرمان در یک سال گذشته خبر داد و بیان داشت: با توجه به حفظ اشتغال پایدار در این استان، نسبت مقرری بگیران بیمه بیکاری نسبت به کل بیمه‌شدگان در مقایسه با نرم کشوری پایین‌تر است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان همچنین با اشاره به ٣٠٠ هزار بیمه شده اصلی اجباری که در ۴٣ هزار کارگاه فعال مشغول فعالیت هستند، تعداد بیمه‌شدگان خاص با عناوین مختلف ازجمله کارگران ساختمانی، توافقی، قالیبافان و… را ١۴۵ هزار نفر عنوان کرد که از خدمات سازمان استفاده می‌کنند.

حسینی ۴ شاخص مدیریت عالی سازمان تامین اجتماعی را برنامه محوری، قانون مداری، پاسخگویی و پاکدستی عنوان کرد و افزود: باید اطلاعات لازم را به مخاطبین منتقل و در جهت آگاهی کارفرمایان نسبت به قوانین و مقررات سازمان تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: استان کرمان مستعد سرمایه‌گذاری است و امیدواریم که سهم استان از محل سرمایه‌گذاری‌ها محفوظ بماند.

حسینی با اشاره به تعاملات صورت گرفته با کارفرمایان به رشد ۴ درصدی وصولی تامین اجتماعی استان کرمان نسبت به بودجه مصوب تصریح کرد: امیدواریم سازمان تامین اجتماعی از محل‌های سود آوری‌ها، در تجهیز منابع خصوصا بخش بیمه‌ای در انجام تعهدات بلند مدت موفق باشد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان نیز در این جلسه وجود مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی را دارای اهمیت اجتماعی دانست و افزود: خدمات این مراکز با رویکرد حمایت از بیمه شدگان عرضه می‌شود.

امین فخر گفت: خدمات درمانی تامین اجتماعی در استان کرمان از طریق بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان، امام علی (ع) زرند و دکتر غرضی سیرجان و ١٣ درمانگاه به بیمه شدگان و مراجعین ارائه می‌شود.

وی افزود: در مراکز ملکی سالیانه ۵ / ۴ میلیون نفر خدمات سرپایی و ۵٧ هزار نفر خدمات بستری دریافت می‌کنند و از طریق دفتر اسناد پزشکی استان و عقد قرار داد با بیش از ١۴٠٠ موسسه تشخیص و درمانی در سال برای ۵ / ٨ میلیون نفر بیمه شده خدمات سرپایی خریداری و یکصد هزار نفر هم در این مراکز بستری می‌شوند.

فخر تصریح کرد: در سال گذشته بالغ بر ۵٠٠ میلیارد تومان صرف هزینه‌های درمانی بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان کرمان شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان همچنین به طرح‌های توسعه‌ای این مدیریت اشاره کرد و گفت: عملیات ساخت و ساز درمانگاه تامین اجتماعی راور ادامه دارد و در دهه مبارک فجر، بخش جراحی قلب باز بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان افتتاح ومراسم کلنگ زنی بنای جدید پلی کلینیک رفسنجان، بهره برداری از طرح ارتقاء هتلینگ وبخش فلوروسکوپی و نیز آغاز طرح توسعه بخش اورژانس بیمارستان دکتر غرضی سیرجان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز