خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی:

افزایش فشارِکاریِ پرستاران با اجرای طرح تحول سلامت/خبری از تعرفه خدمات پرستاری نیست

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۲۷۳

حسین‌ علی‌نسائی می‌گوید: اجرای نادرست طرح تحول نظام سلامت، فشار شغلیِ بر پرستارانِ شاغل در بیمارستان‌های دولتی را به صورت وحشتناکی افزایش داده است.

 حسین‌ علی‌نسائی (عضو شورای عالی نظام پرستاری) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، گفت: اجرای نادرست طرح تحول نظام سلامت، فشار شغلیِ پرستارانِ شاغل در بیمارستان‌های دولتی را به صورت وحشتناکی افزایش داده است.

این فعال صنفی در حوزه کارگران بخش درمان، در توضیح این مسئله گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت، باعث شد مردم بیشتری برای استفاده از خدمات درمانی بیمارستان‌های دولتی، صف بکشند؛ اما چون برای افزایش کادر پرستاری بیمارستان‌های دولتی اقدامی صورت‌نگرفته بود؛ در نتیجه فشار کار بر پرستاران موجود به صورت وحشتناکی افزایش یافته و همین مسئله به نارضایتی مردم از خدمات پزشکی و برجسته شدن موضوعاتی مانند خطای پزشکی دامن می‌زند.

وی افزود: در سه سالی که طرح تحول نظام سلامت به اجرا درآمده؛ وزارت بهداشت اقدامی برای استخدام پرستار جدید نکرده است؛ تنها به بیمارستان‌های دولتی اجازه داده شده از محل درآمد‌هایشان نیرویِ شرکتیِ جدید استخدام کنند؛ اما با وضع موجود، حتی مطالبات نیروهای شرکتی موجود نیز با تاخیر پرداخت می‌شود.

عضو سازمان نظام پرستاری استان قزوین گفت: درست است که پرستاران بیمارستان‌های دولتی به اندازه پرستاران مشمول قانون کار با مشکل کمبود درآمد مواجه نیستند؛ اما درآمد آن‌ها با کادر پزشکی فاصله زیادی دارد. از طرف دیگر بیشتر بیماران، هنوز متقاضی خدمات درمانی دولتی هستند و همین فشار کاری آن‌ها را چند برابر کرده است.

علی نسائی ادامه داد: برخورداری از خدمات پرستاری مناسب یکی از توقعاتِ به‌جای مردم است؛ اما رضایت شغلی پرستاران تامین نشده است و در عمل افزایش هزینه‌های پزشکی و دارویی، جلوی اجرای تعرفه‌های پرستاری را گرفته است.

وی افزود: البته اجرا نشدن تعرفه‌گذاری پرستاری گرفتاری تازه‌ای نیست؛ دست‌کم یازده سال است که جامعه پرستاری خواستار اجرای این طرح است اما مسئولان اجرایی همچنان به بی‌توجهی خود ادامه می‌دهند. اکنون این توقع را از مجلس داریم که برای پایان دادن به بی‌عدالتی‌ها با در نظر گرفتن بودجه مناسب و الزام دولت، اجرای قانون تعرفه‌گذاری نظام پرستاری را ممکن کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز