خبرگزاری کار ایران

مستمری بازماندگان حادثه نفت‌کش سانچی خارج از نوبت پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۱۶۹

پس از پیگیری‌های وزیر کار، مستمری بازماندگان متوفیان حادثه نفتکش سانچی به زودی و خارج از نوبت پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته (سه‌شنبه/۲۶ دی) «علی مظفری» مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: به دستور وزیر کار در راستای پیگیری خارج از نوبت برقراری مستمری خانواده‌ جانباختگان حادثه نفتکش سانچی، مستمری بازماندگان متوفیان این حادثه به زودی پرداخت می‌شود.

مطابق گفته‌های مظفری از مجموع ۲۹ دریانورد سانچی، ۲۰ نفر از آن‌ها مشمول قانون کار هستند که ۱۵ نفر نیروی قرارداد مستقیم و ۵ نفر نیز نیروی پیمانی بودند، یکی از سرنشینان ایرانی نفتکش، خانم و همسر یکی از دریانوردان بوده که طبیعتا جزو پرسنل محسوب نمی‌شود. ۹ نفر از متوفیان نیز تحت پوشش بیمه‌ای صندوق نفت بودند.

به گفته او، چهار نفر از افرادی که تحت پوشش قانون کار و تامین اجتماعی نبودند، به‌صورت کارآموزی در استخدام شرکت ملی نفت‌کش درآمده بودند.

مدیرکل بازرسی کار وزارت کار ادامه داده است: مقاوله‌نامه کار دریایی نیز الزاماتی برای مالک کشتی تعریف کرده که بر این اساس مالک کشتی به استناد بیمه‌های مکملی که برای کارکنان تعریف شده، موظف است نسبت به پرداخت خسارات و غرامات مترتب بر حادثه اقدام کند.

به گفته مظفری، باید علل حادثه را ریشه‌یابی کرد و امیدواریم تا با اقدامات پیشگیرانه و ریشه‌یابی دقیق حادثه،  چنین اتفاقاتی دیگر هرگز رخ ندهد.

مطابق قانون تامین اجتماعی بازماندگان  بیمه شده متوفی در یکی از حالات زیر مستمری دریافت می‌کنند: در صورت فوت بیمه شده بازنشسته، در صورت فوت بیمه شده از کار افتاده کلی مستمری بگیر، در مواردی که بیمه شــده در اثر حادثه ناشی از کار یا بیماری‌های حرفه‌ای فوت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز