خبرگزاری کار ایران

با تعطیلی دو ماهه بازارچه مرزی پرویزخان؛

دفترچه بیمه‌های ۱۵۰۰ کارگر تمدید نشد

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۶۵۹

حدود ۱۵۰۰ کارگر تخلیه و بارگیری کالا که در بازارچه مرزی پرویزخان واقع در شهرستان قصرشیرین استان کرمانشاه شاغل هستند، دو ماه است که دفترچه‌ بیمه‌هایشان تمدید نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود ۱۵۰۰ کارگر تخلیه و بارگیری کالا، شاغل در بازارچه مرزی پرویزخان واقع در شهرستان قصرشیرین استان کرمانشاه دو ماه است که دفترچه‌ بیمه‌هایشان تمدید نشده است.

«کیومرث فلاحی» مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در این‌باره گفت: این ۱۵۰۰ کارگر به علت تعطیلی دو ماهه بازارچه مرزی پرویزخان از ایام اربعین تا ۱۲ دی ماه، دو ماه از حق بیمه‌هایشان به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز نشده است.

فلاحی با بیان اینکه به محض ارائه لیست بیمه ازسوی کارفرمایان آن‌ها؛ مشکل تمدید دفترچه بیمه‌ها حل می‌شود، گفت: از طرف سازمان تامین اجتماعی مشکلی در این رابطه وجود ندارد و به محظ اینکه کارفرما لیست بیمه خود را ارائه کند، مشکل تمدید نشدن دفترچه بیمه‌های کارگران برطرف می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه بازرسی از کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر کارگر از طریق بازرسان این سازمان امکان‌پذیر نیست، گفت: در کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر کارگر؛ از طریق سیستم حسابرسی بیمه‌ای نظارت‌های خود را انجام می‌دهیم که البته این امر مربوط به گذشته است.

فلاحی با بیان اینکه کارگران مرز پرویزخان کارفرمای مشخصی ندارند و کار آن‌ها این است که کالاهای کامیون‌های ایرانی را در مرز تخلیه و در کامیون‌های عراقی برای صادر کردن به این کشور می‌گذارند، گفت: این کارگران زیرنظر اداره کل گمرکات استان کرمانشاه کار می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز