خبرگزاری کار ایران

کارگران تعمیرات خطوط راه‌آهن شمال شرق دست به اعتراض صنفی زدند

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۹۲۶

گروهی از کارگران تعمیرات خطوط راه‌آهن شمال شرق در انتقاد به پرداخت نشدن حقوق معوقه خود دست به اعتراض صنفی زدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نزدیک به ۶۰۰ کارگر پیمانی راه‌آهن شمال شرق از روز گذشته (شنبه ۲۳ دی ماه) تاکنون در اعتراض به تاخیر افتادن سه مزد و ۵ ماه حق بیمه از سوی پیمانکار دست به اعتراض صنفی زده‌اند.

کارگران یاد شده که از طریق شرکت پیمانکاری «تراورس» در خطوط راه‌آهن شمال شرق مشغول به کار هستند، مدعی‌اند سه ماه مزد و ۵ ماه حق بیمه خود را از پیمانکار طلبکارند، به همین دلیل از صبح دیروز با اعتراض در محل کارشان خواستار پیگیری مطالبات خود از کارفرما شده‌اند.

به گفته این کارگران که از ۴ تا ۸ سال دارای سابقه کار هستند، معوقات حقوقی نیروی کار این واحد صنعتی در ماه‌های مهر، آبان و آذربه تعویق افتاده است.

کارگران در ادامه تصریح کردند: جدا از موضوع به تاخیر افتادن مطالبات مزدی، حدود ۵ ماه است که حق بیمه ما به سازمان تامین اجتماعی واریز نشده است. به طوری که تمدید دفترچه‌های درمانی هرچند ماه یکبار با مشکل تامین اعتبار روبرو می‌شود.

به ادعای این کارگران، شرکت تراورس در نواحی ریلی کشور حدود ۷ هزار کارگر دارد که مجموع این کارگران نگران شرایط موجود هستند.

کارگران موردنظر که در زمینه تعمیرات خطوط راه‌آهن مشغول کار هستند، می‌گویند: حداقل دستمزدی که به عنوان کارگر تعمیرکار از پیمانکاران دریافت می‌کنیم؛ کفاف زندگی ما را نمی‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز