خبرگزاری کار ایران

یک وکیل دادگستری مطرح کرد؛

«طرح بیمه کولبران» طرحی کارشناسی‌نشده است

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۷۲۶

حسین احمدی‌نیاز می‌گوید: بیمه کولبران باتوجه به شرایط مالی و اوضاع شغلی آنها کارشناسی‌نشده است و به نتیجه هم نمی‌رسد.

حسین احمدی‌نیاز (وکیل دادگستری) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با طرح بیمه کولبران گفت: طرح بیمه کولبران با تقبل شصت درصد حق بیمه توسط خودِ کولبر این موضوع را مطرح می‌سازد که اگر کولبر توانمندی مالیِ حداقلی داشت، اقدام به چنین کار پرمخاطره‌ای (کولبری) جهت ارتزاق خود و خانواده خویش نمی‌کرد. 

طبق تفاهم‌نامه سال گذشته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری کردستان تمامی کولبران مرزی استان کردستان که دارای مجوز فعالیت در مرزها هستند، بیمه تامین اجتماعی می‌شوند.

وی با بیان این‌که به نظر نمی‌رسد تاکنون هیچیک از  از کولبران بیمه شده باشد، افزود: بحث بعدی که مطرح شده‌است، گرفتن پروانه پیله‌وری برای کولبران و عضویت آنها در بازارچه‌های مرزی است که این امر مستلزم داشتن سرمایه‌ای حداقلی است که‌ مثلا حداقل بتوانند 10 دستگاه کولر گازی خرید و فروش کنند و این در حالی است که این کارگران فاقدش هستند.

این وکیل دادگستری ادامه داد: سرمایه کولبران «تن» آنان است؛ چراکه شغل کولبران «حمل بار» است و این دست از کارگران مجبورند برای امرار معاش از  7 رشته کوه عبور کنند و از هر 1000 نفر کولبر تنها 2 نفر از آنان پیله‌ور هستند. 

احمدی نیاز در پایان تاکید کرد: اجرایی شدن چنین طرح‌هایی به این سادگیها هم نیست و به نظر می‌رسد که در ارائه آنها، هیچ اقدام کارشناسی انجام نشده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز