خبرگزاری کار ایران

«وارنا» ۲۰۰ کارگرش را بیکار کرد/اداره کار ورامین: پیگیر مطالبات کارگران هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۴۷۸

یک فعال کارگری در ورامین اعلام کرد: ۲۰۰ کارگر کارخانه شیر وارنا در پی تمدید نشدن قرارداد کاری خود؛ بیکار شده‌اند.

حیدر مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام این خبر افزود: کارخانه شیر وارنا وابسته به بخش خصوصی واقع در قرچک ورامین بیش از ۴۰۰ کارگر دارد که به جهت مشکلات بوجود آمده، با حدود ۲۰۰ کارگر، قرارداد خود را تمدید نکرده است.

او با بیان اینکه کارگران تعدیل شده هرکدام بین ۲ تا ۸ سال سابقه کار دارند، افزود: در حال حاضر کارگرانی که در این واحد تولیدی مشغول کارند با دو ماه مزد معوقه؛ نگران از دست دادن شغل خود شده‌اند.

به گفته دبیر خانه کارگر شهرستان ورامین؛ در شرایط کنونی آنچه برای کارگران این کارخانه حائز اهمیت است، حفظ امنیت شغلی است چراکه در منطقه محل کارشان فرصت شغلی دیگری وجود ندارد اما آن‌ها باید پاسخگوی نیازهای خانواده‌هایشان باشند.

وی با تاکید بر پیگیری مسئولان استانی در مورد وضعیت کارخانه صنایع شیر تهران «وارنا» و کارگرانش، گفت: اگر مسئولان هرچه سریع‌تر به وضعیت کارخانه رسیدگی کنند، در آینده نزدیک شاهد بهبودی وضعیت کارخانه و کارگرانش خواهیم بود.

پیگیر مطالبات کارگران «وارنا» هستیم

در این زمینه حمید رضا داداشی (رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان ورامین) با تایید خبر تعدیل حدود ۲۰۰ نفر از کارگران کارخانه «وارنا» به ایلنا گفت: این کارگران تقریبا از دو ماه قبل به مرور بعد از اتمام قرارداد کار از سوی کارفرما اخراج شده‌اند.

او با بیان اینکه اداره کار شهرستان ورامین پیگیر مطالبات کارگران این کارخانه است، افزود: کارگران تعدیل شده‌ای که در این فاصله برای پیگیری مطالبات خود به اداره کارشکایت کرده‌اند، به مطالبات خود رسیده‌اند.

طبق اظهارات داداشی، عمده‌ترین مشکل این واحد تولیدی انباشت بدهی‌های مالی کارخانه به چند نهاد دولتی و خصوصی همانند اداره تامین اجتماعی، چندین بانک و همچنین اداره دارایی است.

به گفته وی، مسئولان شهرستانی در راستای نجات این واحد بحران‌زده قصد دارند این کارخانه تولیدکننده محصولات لبنی را به یک بخش خصوصی مرتبط واگذار کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز