خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس تامین اجتماعی:

دولت در رفتار با صندوق‌های بیمه‌ای آینده‌نگری ندارد/سیاست‌گذاری‌های غلط به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی آسیب زد

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۴۰۶

عباس اورنگ می‌گوید: تغییر مبنای محاسبه مطالبات سازمان تامین اجتماعی مانند بیش از اندازه فشرده نگه داشتن یک فنر با قدرت تخریب بالا است که وقتی آزاد شود هیچ چیزی سد راه آن نمی‌شود.

«عباس اورنگ» کار‌شناس تامین اجتماعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به درخواست برخی از نمایندگان مجلس و مسئولان دولت درباره تغییر مبنای محاسبه مطالبات سازمان تامین اجتماعی، گفت: تغییر مبنای محاسبه مطالبات سازمان تامین اجتماعی مانند بیش از اندازه فشرده نگه داشتن یک فنر با قدرت تخریب بالاست که وقتی آزاد شود هیچ چیزی سد راه آن نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مطالبات سازمان تامین اجتماعی باید به‌روز و براساس میزان جریمه دیرکرد آن محاسبه و پرداخت شود، گفت: دولت در تنظیم رفتار خود با صندوق‌های بیمه‌ای آینده‌نگری ندارد و قانون ساختار جامع نظام رفاه را نادیده گرفته است. این قانون دولت را مکلف کرده مطالبات و بدهی‌های خود به سازمان‌های بیمه‌گر را به‌روزرسانی کند.

این کار‌شناس تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه قانون ساختار جامع نظام رفاه قصد تنبیه دولت را ندارد و تنها نگهدارنده صندوق‌ها در مقابل رفتارهای ناصواب است، گفت: با این وصف دولت در حال تنبیه آیندگان است. در این شرایط باید تاسف خورد که نگاه حمایتی قانون در عمل به یک رفتار سلبی تبدیل شده که آیندگان در آن جایی ندارند.

اورنگ با بیان اینکه نباید در قبال یک صندوق بین‌النسلی به گونه‌ای رفتار کنیم که انگار آیندگان با ما بیگانه هستند، گفت: دولت در قبال وظایف خود به سازمان تامین اجتماعی اگر نگوییم خیانت بلکه کم‌لطفی دارد. لذا اگر از‌‌ همان ابتدا نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقابل دولت‌ها می‌ایستادند و اجازه تحمیل تعهدات جدید را نمی‌دانند، امروز دولت حتی به خود اجازه نمی‌داد که درباره به‌روزرسانی نکردن بدهی بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی خود به سازمان تامین اجتماعی فکر کند.

این کار‌شناس تامین اجتماعی با بیان اینکه دولت هم بر مبنای برنامه ششم توسعه و هم در لایحه بودجه ۹۷ نسبت به پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی بی‌مهری کرده است، گفت: دولت‌های قبلی با ایجاد تعهدات جدید و دولت فعلی هم با رویکرد اخیر خود در پی آسیب‌زدن به بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی است. به هر روی مجموعه اقدامات آن‌ها بنیه مالی صندوق‌های‌ تامین اجتماعی را ضعیف می‌کند و این امر در بلندمدت کشور و نظام را دچار چالش می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز