خبرگزاری کار ایران

تاخیر در پرداخت دستمزد کارگران شهرداری «صفادشت»

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۸۲۳

کارگران شهرداری صفادشت در استان تهران می‌گویند که شهرداری هنوز بابت مطالبات مربوط به دستمزد پنج ماه گذشته با آن‌ها تسویه حساب نکرده است.

تعدادی از کارگران شهرداری صفادشت در تماس با خبرنگار ایلنا افزودند: دست‌کم ۴۰۰ کارگری که در شهرداری و سازمان‌های وابسته به آن به‌صورت رسمی، قراردادی و پیمانی مشغول به کار هستند؛ که از مرداد ماه سال جاری بابت عمده مطالبات مزدی خود طلبکارند.

بر پایه این اظهارات، کارگران موردنظر دستمزد ماه‌های مرداد و شهریور را به‌صورت علی‌الحساب دریافت کرده‌اند و حقوق ماه‌های مهر، آبان و آذر را به‌صورت کامل بستانکار هستند.

به گفته این کارگران، علاوه بر همه این موارد؛ شهرداری صفادشت دست‌کم دو ماه؛ در پرداخت حق بیمه آن‌ها به تامین اجتماعی کوتاهی کرده است.

این کارگران که دارای سوابق ۶ تا ۱۳ساله در شهرداری صفا دشت هستند، می‌گویند؛ مشکلات شهرداری صفادشت ناشی از کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی است و بخش عمده‌ای از مشکلات مالی به رکود ساخت و ساز و کاهش درآمد برمی‌گردد.

یکی از کارگران شاغل در شهرداری صفادشت با بیان اینکه کارگران شهرداری از حداقل‌های مزدی برخوردار بوده و امنیت شغلی ندارند، گفت: طی دو ماه گذشته دست‌کم ۳۰ نفر از همکاران پیمانکاری آن‌ها با اتمام قرارداد یکی از پیمانکاران در مجموعه مناطق شهرداری صفادشت، شغلشان را از دست داده‌اند.

وی افزود: وقتی به شهرداری و شورای شهر مراجعه می‌کنیم با بی‌توجهی مسئولان شهری و شورای شهر روبرو می‌شویم. واقعیت این است مشکلاتی که در زمینه پرداخت دستمزد بوجود آمده زندگی کارگران را بسیار سخت کرده‌ به‌طوری‌که می‌توان گفت برخی از همکارانمان توان مالی خریدهای اولیه زندگی را ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز