خبرگزاری کار ایران

گفتگو با یک فعال صنفی دریانوردی در ارتباط با حادثه‌ی نفت کشِ سانچی+ اسامی

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۳۸۴

یک فعال صنفی دریانوردان می‌گوید: از زمان حادثه ارتباط با ملوانان مفقود، قطع شده‌است.

 یکی از اعضای هیات مدیره انجمن صنفی کارگران دریانورد تجاری ایران، درباره حادثه تصادف کشتی نفت‌کش سانچی که در مسیر دریایی کشور کره جنوبی اتفاق افتاده‌است؛ به ایلنا گفت: کشتی‌های نفتکش محموله‌های خطرناکی دارند که خیلی زود مشتعل می‌شوند؛ ایمنی آنها بسیار مهم است و در مقابل آتش‌سوزی و هر اتفاق دیگری استحکام لازم را دارند.

وی افزود: این کشتی‌ها از بالاترین استانداردهای ایمنی و کارآمدترین  پرسنل برخوردارند، بنابراین قبل از بررسی های کارشناسی و فنی نمی‌توان در مورد این حادثه اظهار نظر کرد.

این عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارگران دریانورد تجاری ایران افزود: از زمان حادثه شب گذشته تماس با با کشتی نفتکش قطع شده‌است؛ تنها از این نکته اطمینان داریم که دریانوردان آموزش دیده و توانمند ایرانی همه کوشش خود را برای نجات کشتی و محیط زیست انجام داده‌اند و امیدواریم که آنها به سلامت نجات یابند.

وی ادامه داد: ضمن اینکه هر گونه امداد رسانی و کسب اطلاع از جمله امداد هوایی به علت دوری مسافت از ساحل دارای پیچیدگی‌های خاصی است؛ شرکتهای کشتیرانی برای موارد اضطراری دارای روشهای از پیش تعیین شده‌ای هستد و از پشتیبانی های مالی، فنی و پوششهای بیمه‌ای مناسب برخوردارند، و از هیچ گونه تلاش و هزینه ای در راستای حفاظت از پرسنل کشتی در هنگام خطر دریغ نمی‌کنند.

این دریانورد در پایان تاکید کرد که از زمان حادثه شایعاتی از برخی کانال‌ها منتشر شده است که واقعی نبودند. باید توجه داشته باشیم که ۳۰ خانواده ایرانی و دو خانواده بنگلادشی نگران سلامت عزیزان خود هستند و نباید با پخش شایعات آنها را آزار داد.

اسامی ملوانان مفقود شده به شرح زیر است:

مجید قصاب اوروجی، مجید نقیان، حسین جهانی هل آباد، احسان ابولی قاسم آبادی، میلاد عنایتی، سعید دهقانی، پوریا عیدی پور، سجاد عبداللهی، محمد کاووسی تکاپ، فرید محبی، حامد بهاری هشکوایی، محمدرضا رضا زاده ماسوله، مهدی صادقی، حسن رومیانی، محمد پیرایه‌ای، بهرام اتحاد، عبدالغنی سامری، ابوذر نظامی، سید جواد حیدری، علی رضا نجفی فر، علی حیدریه کهن، بهرام پوریانی، یاور افشاری، میلاد اراوی، مسلم علیزاده نودهی، عبدالکریم بشارتی پور، امید ضیایی، ایوب مظفری عبده گاه، احسان فرجی، ساقی فعال، محمد ساجد علی مریزا از بنگلادش، محمد هارون الرشید از بنگلادش.

از قرار معلوم، هم اکنون میعانات گازی در این کشتی در حال سوختن هستند و کسی از سرنوشت ۳۲ ملوان آن (۳۰ ایرانی و دو بنگلادشی)  خبر ندارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز