خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در گفتگو با ایلنا:

از سهم خواص کم کنید و به مردم بیفزایید/ بار نهادهای خاص بر گرده مزدبگیران است

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۶۵۰

بهرام حسنی‌نژاد می‌گوید: دولت بایستی سیاست‌های بودجه‌ای را به طور بنیادین تغییر دهد تا سهم مردم و مزدبگیران افزایش پیدا کند.

بهرام حسنی‌نژاد (فعال کارگری) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در انتقاد از سیاست‌های بودجه‌ای دولت گفت: در بودجه ارائه شده به مجلس، به جای این که از ثروتمندان مالیات بگیرند و بودجه نهادهای خاص را کم کنند، فشار را بر مردم افزایش داده‌اند.

وی با بیان این که نه تنها بودجه‌های جاری، بلکه بودجه‌های عمرانی نیز کاهش یافته؛ افزود: اگر دولت سیاست‌های بودجه‌ای را به طور بنیادین تغییر ندهد و تعادل اقتصادی برقرار نکند، بخش عمده جامعه از شرایط نامناسب فعلی راه خروج نخواهند داشت.

این فعال کارگری تاکید کرد: در شرایط فعلی، فقط 7 یا 8 درصد مردم، صاحب بخش اعظم ثروت هستند و  بخش اعظم جامعه در شرایطی به سر می‌برند که هیچ تناسبی بین درآمد و هزینه‌هایشان وجود ندارد.

حسنی‌نژاد ادامه داد: شکاف بین اغنیا و فقرا به حدی عمیق شده که پر کردن آن نیز به تحولات بنیادین اقتصادی دارد.

دبیر سابق انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو معتقد است در صدر تحولات این باید باشد که از سهم خواص کم کنند و به مردم بیفزایند و این به معنای متعادل کردن بودجه به نفع مردم است.

او با بیان این که تامین مسکن، آموزش و بهداشت، براساس قانون اساسی بر عهده دولت است؛ ادامه داد: اما در حال حاضر، این خدمات برای مردم تبدیل به یک رویای دست‌نیافتنی شده؛ کارگران پول ندارند دندان‌هایشان را درست کنند؛ در خانه‌های بی کیفیت و ناامن زندگی می‌کنند و فرزندان طبقات فرودست مجبور به ترک تحصیل می‌شوند.

حسنی‌نژاد ادامه داد: در این شرایط باید از بودجه اختصاصی به نهادهای خاص که اکثر آنها در طبیعت خود درآمدزا هستند، کاسته شود و منابع مالی در اختیار دولت قرار بگیرد تا بتواند حداقل بخشی از وظایف قانونی خود را انجام دهد؛ بار این نهادها بر گرده مردم است و در نهایت، این مردم هستند که باید تاوان خاصه‌خرجی‌ها و بریز و بپاش‌ها را بدهند.

این فعال کارگری در پایان تصریح کرد: یکی دیگر از عواقب سیاست‌های تعدیلی، خصوصی‌سازی‌ها و بخشیدن اموال ملی به خواص و از مابهتران است که بایستی یک جا متوقف شود تا به نارضایتی در جامعه دامن زده نشود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز