خبرگزاری کار ایران

کمباین سازی تبریز هنوز بسته‌است/ اعتراض کارگران به اداره اوقاف

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۵۲۱

فعالیت کارخانه کمباین‌سازی تبریز (توسعه صنعت آذربایجان) از حدود یک هفته پیش تاکنون با شکایت اداره اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی متوقف و درب‌های آن همچنان به روی کارگران بسته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فعالیت کارخانه کمباین‌سازی تبریز (توسعه صنعت آذربایجان) از حدود یک هفته پیش تاکنون با شکایت اداره اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی متوقف و درب‌های آن همچنان به روی کارگران بسته است.

در اعتراض به این وضعیت، صبح امروز (۹ دی ماه) شماری از کارگران این کارخانه مقابل درب‌های پلمپ شده محل کارشان تجمع کردند.

کارخانه کمباین‌سازی تبریز «توسعه صنعت آذربایجان» که دست کم ۳۰ سال از آغاز فعالیتش می‌گذرد، از روز دوشنبه هفته گذشته (۴ دی ماه) تعطیل شده است؛ به گفته کارگران علت این تعطیلی به شکایتی بازمی‌گردد که توسط اداره اوقاف و امور خیریه مطرح شده است.

از قرار معلوم قسمتی از تاسیسات این کارخانه د زمین‌های موقوفه واقع شده است و برای همین کارفرمای این واحد صنعتی نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان به اداره اوقاف بدهکار است.

به گفته کارگران که شمار آنها ۴۴ نفر است؛ به دلیل این بدهی، اداره اوقاف با حکم قضایی درب ورودی کارخانه را پلمپ  کرده‌است و این اتفاق در حالی افتاده است خود کارگران دست کم ۲۰ ماه مزد دریافت نشده، طلبکارند.

به گفته معترضان، در آخرین پیگیری‌هایی که با مسئولان استانی انجام داده‌اند، هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای نگرفته‌اند و به همین دلیل ناچار شده‌اند تا در اعتراض به وضع موجود تجمع اعتراضی امروز را برپا کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز