خبرگزاری کار ایران

با قرائت قطعنامه ایی؛

بازنشسته‌های تامین اجتماعی مازندران خواستار پس گیری املاک خود از وزارت بهداشت شدند

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۳۴۸

هفتمین اردوی سیاحتی، فرهنگی و آموزشی اعضای هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی مازندران در قشم با صدور قطعنامه‌ای به پایان رسید.

به گزارش ایلنا، هفتمین اردوی سیاحتی، فرهنگی و آموزشی اعضای هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی مازندران در قشم با صدور قطعنامه‌ای که متن آن به شرح ذیل است پایان یافت.

بسم الله الرحمن الرحیم

امسال در سالروز رحلت کریمه اهل البیت فاطمه معصومه (ع) در حالی هفتمین اردوی مسئولین کانونهای بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران را برگزار می‌نمائیم که مصیبت سنگین زلزله در غرب و جنوب کشور، در استان‌های کرمانشاه و کرمان، جان و روحمان را آزرده است، لذا ضمن آرزوی علو درجات برای ارواح جان باختگان این واقعه غمبار و صبر و شکیبایی برای بازماندگان، اعلام آمادگی خود را برای استمرار مساعدت‌های مادی و معنوی جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران درحق مصیبت دیدگان اعلام می‌داریم.

وایضاً ضمن تجدید میثاق مجدد با آرمانهای معمار کبیر انقلاب امام راحل رحمت الله علیه، و اعلام بیعت مجدد خود با رهبر معظم انقلاب و حمایت از دولت تدبیر و امید، مراتب خواسته‌های جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران را به نمایندگی از ۱۲۰ هزار عضو به شرح ذیل اعلام، از مسئولین ذیربط قاطعانه خواستار اهتمام و توجه جدی به آن می‌باشیم.

۱-سازمان تامین اجتماعی مامن و مایه امید جامعه کارگری و بازنشستگی چه در زمان اشتغال و چه در زمان بازنشستگی می‌باشد که شاهد بوده و هستیم طی سنوات اخیر بواسطه تحمیل برخی تعهدات غیر منطقی از ناحیه دولت‌ها و مجالس دوره‌های مختلف، این سازمان را در معرض خطر جدی ورشکستگی قرار داده است لذا برای جلوگیری از بروز خسارات بیشتر، خواستار تصمیمات فوری دولت در خصوص مشکلات مالی سازمان تاًمین اجتماعی در راستای صیانت از وضع معیشت و اقتصاد قشر شریف کارگران و بازنشستگان عضو آن می‌باشیم.

۲-طرح تحول سلامت که شکست آن حتی به اعتراف حامیان آن ثابت گردید، اگر چه موجب آب و نانی برای عده‌ای شد، اما موجب ضربه‌ای سخت و سنگین بر منابع صندوق تاًمین اجتماعی کردید. لذا از مدیران محترم سازمان تاًمین اجتماعی خواهان برآورد این خسارات و مطالبه آن از دولت می‌باشیم.

۳-با توجه به ثابت بودن عینی و عملی و آماری شکاف شدید و حتی در حال افزایش فی مابین حداقل مفرد در قبال هزینه‌های متعارف خانواده‌های کم در آمد که مورد اذعان اعتراف و اقرار شرکای اجتماعی ما یعنی دولت و کارفرمایان می‌باشد، از شورای عالی کار مصرانه خواهان توجه جدی به این شکاف در تصمیمات خود برای تعیین حداقل مزد برای سال ۱۳۹۷ و به تبع آن افزایش حقوق بازنشستگی بوده، از دولت تدبیر و امید خواهان تحرک و عزم جدی در کاهش این شکاف درآمدی و هزینه، برای کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی می‌باشیم.

۴-طی سنوات گذشته دولت‌ها با عدم دقت کافی در گماردن افراد امین بر مصدر مدیریت و اداره امور سازمان تامین اجتماعی موجبات دست درازی بر بخشی از اموال سازمان را فراهم نموده‌اند که ضمن تقاضا برای اعلام نتیجه تحقیق و تفحصات انجام شده ناشی از آثار این دست درازی‌ها بر منافع سازمان، اولاً خواهان جبران مافات از سوی دولت و ثانیاً خواهان تسریع در پرداخت دیون ۱۴۵ هزار تومانی دولت به صندوق سازمان تامین اجتماعی به همراه خسارات تاخیر تا دیه آن و ثانیاً؛ تلاش و اقدام حقوقی سازمان برای باز پس گیری هرگونه وجوه و اموال و حقوق مورد تجاوز سازمان می‌باشیم.

۵-بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی برخورداری از خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبتهای پزشکی حقی است همگانی که دولت مکلف به ارائه آن به احاد افشار جامعه می‌باشد، زیرا در زمان تصویب بودجه و پیش بینی وجوه مربوطه، برای مصارف عامه مردم در امور بهداشتی و درمانی می‌باشد.

سالهاست وزارت بهداشت به بهانه دسترسی بیمه شدگان تامین اجتماعی به مراکز درمانی اختصاصی، این حق را از بیمه شدگان تامین اجتماعی سلب و حتی بی‌پروا طی بخشنامه‌های داخلی و ابلاغ به مراکز استانی و شهرستان، تاکید بر عدم ارائه این خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی می‌نمایند لذا ضمن اعتراض شدید به این رفتار تبعیض آمیز وزارت بهداشت، باز پس گیری ۲۷ واحد بیمارستانی ملکی این سازمان که به ناحق مورد ادامه تصرف وزارت بهداشت قرار گرفت و همچنان این تصرف ادامه دارد، می‌باشیم. و از ریاست محترم جمهور خواهان تذکر به وزیر بهداشت در اصلاح رفتار آمیخته به عناد خود نسبت به اموال و افراد سازمان تامین اجتماعی می‌باشیم.

۶-همه می‌دانند وضع سخت و دشوار بازنشستگان ناشی از سقف پائین مستمری و حقوق بازنشستگی، نیاز آنان به وام را دو چندان نموده است و در این بین سود کلان وامهای بانک‌های سودجو که عطش خود را از محل نیاز این دسته نیازمندان رفع می‌نمایند، بسیاری از این بازنشستگان را در معرض تهدیدات آبرویی جدی بدلیل عدم امکان باز پس دهی بموقع قرار داده است. از این رو مصرانه از محضر روئسای تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران که همواره قدر‌دان نیم نگاه‌شان به بازنشستگان بوده و هستیم، خواهان افزایش تعداد و سقف وام‌های قرض الحسنه به بازنشستگان می‌باشیم.

۷-ضمن قدر دانی ازمسئولین محترم سازمان تامین اجتماعی بویژه جناب دکتر نور بخش در موضوع طرح کرامت و سایر طرحهای حمایتی، تقاضا داریم تا در جهت توسعه کمی و کیفی این طرح‌ها، که موجب کاهش اندکی از آلام و درد و رنج بازنشستگان می‌شود عنایت بیشتری مبذول گردد ضمن انکه دستور به تسریع در پرداخت حق بیمه کسر شده و از بازنشستگان بابت بیمه تکمیلی به بیمه آتیه سازان جهت جلوگیری از تعویق در پرداخت خسارات بیمه‌ای به بازنشستگان از سوی این صندوق می‌باشیم.

۸-سران محترم و بدنه قواهای مقننه و مجریه بویژه مسئولین محترم سازمان تامین اجتماعی مستحضرند که بازنشستگان سرمایه و گنجینه تجربه کشورند و تامین آسایش و نیازمندیهای آنان در کنار توجه و عنایت به سایرین از واجبات و اجتناب از هر گونه تبعیض می‌باشد، لذا ضمن تقاضا از دولتمردان و مجلس نشینان عزیز خواهان حمایت‌های یکسان در حق آحاد جامعه بازنشستگان می‌باشیم.

بر این اساس مجدانه و مصرانه خواهان همسان سازی حقوق بازنشستگان جامعه کارگری همانند کارکنان دولت که یک خواسته حداقلی و حقی بدیهی می‌باشد، می‌باشیم. مطمئنآ بارصد هر روزه این امر مهم، قاطعانه اعلام می‌نماییم که از مخالفان اجرای این حق قانونی و شرعی هرگز نخواهیم گذشت و حق اعتراض در مقابل آنان را برای خود محفوظ دانسته و از حامیان اجرای آن در وقت مناسب تجلیل و قدر دانی خواهیم نمود انشاالله.

 هیات مدیره کانون‌های بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستانهای مازندران و کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز