خبرگزاری کار ایران

فرهنگیان بازنشسته در انتظار وصول مطالباتِ / نماینده مردم سبزوار: با بودجه نویسی روی کاغذ مشکل معلمان حل نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۶۷۶

تعدادی از معلمان بازنشسته، مطالبات وصول نشده دارند؛ نماینده مردم سبزوار در مجلس معتقد است پرداخت مطالبات معلمان جز از طریق صندوق توسعه ملی ممکن نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ معلمان بازنشسته مطالبات پرداخت نشده دارند که بارها برای دریافت این مطالبات رایزنی‌های مختلف انجام داده‌اند.

این معلمان بارها مقابل مجلس شورای اسلامی و نهادهای مرتبط دیگر تجمعات اعتراضی برگزار کرده‌اند.

وصول مطالبات معلمان در حالی به یکی از چالش‌های موجود تبدیل شده که در سال جاری قرار است 65 هزار معلم دیگر بازنشسته شوند و پرداخت مزایای بازنشستگی آنها می‌تواند خود به یک دردسر جدید برای وزارت آموزش و پرورش تبدیل شود.

حسین مقصودی (نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی) از معوقات بالای دولت به معلمان در سال‌های اخیر انتقاد کرد و گفت: با بودجه‌نویسی روی کاغذ مشکل معلمان حل نمی‌شود.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی گفت: غیر از برداشت از صندوق توسعه ملی هر پیشنهادی غیرعملیاتی، به بیراهه رفتن است و تنها روی کاغذ خواهد ماند.

مقصودی با بیان اینکه معلمان در تمام دولت‌ها از اول انقلاب و به ویژه در این دولت مظلوم واقع شده و با انواع بی‌توجهی‌ها مواجه شده‌اند، تصریح کرد: از مجلس و دولت می‌خواهم قبل از اینکه صدای معلمان از تحصن و خارج از کلاس، به سمت و سوی حرکات و شعار‌های ساختارشکن برود، فکری اساسی کنند.

وی ادامه داد: یکی از پایه‌های اصلی تغییر در هر نظامی به ویژه یکی از پایه‌های پدیدآورندگان دهه فجر ۵۷ معلمان و دانش آموزان بودند؛ لذا نباید پس از گذشت چهار دهه همچنان به آنها بی‌توجه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز