خبرگزاری کار ایران

کارگران لاوان تابلو: زلزله یعنی ۹ ماه بی‌حقوقی

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۶۷۱

بیش از۱۰۰ نفر از کارگران کارخانه لاوان تابلو تولید کننده تابلوهای الکترونیکی در ۱۰ ماه گذشته مطالبات مزدی خود را به صورت کامل دریافت نکرده‌اند و حق بیمه‌های آنان نیز به صورت مرتب به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز نشده است.

جمعی از کارگران کارخانه «لاوان‌تابلو» تولید کننده تابلوهای الکترونیکی به ایلنا می‌گویند که در ۱۰ ماه گذشته مطالبات مزدی خود را به صورت کامل دریافت نکرده‌اند. این کارگران که تعداد آنها بیش از ۱۰۰ نفر است از واریز نشدن حق بیمه‌های خود به حساب سازمان تامین اجتماعی گلایه‌مند هستند.

کارگران لاوان تابلو با اشاره به وعده کارفرمای برای پرداخت تمامی مطالباتشان در روز گذشته ادامه دادند: برای همین صبح دیروز مقابل استانداری جمع شدیم تا در صورت بدعهدی کارفرما، اعتراض خود را به گوش مسئولان رسانده باشیم و در نهایت تجمعمان تا بعدازظهر ادامه پیدا کرد و در عمل کسی پاسخگو نبود.

آنها افزودند: روز گذشته کارفرما به ما اعلام کرد که فعلا نقدینگی کافی برای پرداخت مطالباتمان  ندارد و در پایان پیشنهاد داد تا با مراجعه به اداره کار پیگیر مطالباتمان باشیم و برای همین تاکنون چند نفر از همکارانمان راهی اداره کار شده‌اند.

کارگران لاوان تابلو در تجمع روز گذشته پلاکاردهایی حمل می‌کردند که بر روی آن نوشته شده بود: «زلزله یعنی ۹ ماه بی‌حقوقی»

کارخانه لاوان تابلو تا سال گذشته بیش از ۲۰۰ کارگر داشت اما مشکلات مربوط به تامین اعتبار موجب بر زمین مانده پروژه‌های جاری شده و در نتیجه کارفرما نیمی از کارگران را تعدیل کرد.

کارگران این کارخانه دو هفته پیش نیز تجمعی مقابل استانداری برگزار کرده بودند؛ آن‌زمان مقام‌های استانداری به تجمع‌کنندگان گفته بودند که بهتر است مشکلات آنها را از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز