خبرگزاری کار ایران

در دومین روز از اعتراض کارگران مطرح شد؛

نهاد صنفی کارگران ماشین‌آلات تراکتورسازی ایران: قربانی خصوصی‌سازی شدیم

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۲۱۰

اعضای شورای اسلامی کار ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی ایران در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مسئولان کشور، خواستار رسیدگی فوری به وضعیت پلمب این واحد تولیدی و کارگران آن شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همزمان با برپایی تجمع صنفی گروهی از کارگران کارخانه ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی ایران برای دومین روز متوالی، شورای اسلامی کار این واحد صنعتی، در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مسئولان کشور، خواستار رفع پلمب این واحد تولیدی و بازگشت به کار تمامی کارگران شد.

کارگران کارخانه ماشین‌آلات صنعتی تراکتور سازی ایران در حدود ۲۲۰ نفر هستند که از روز گذشته در اعتراض به بسته شدن درب‌های این واحد صنعتی در اعتراض صنفی به سر می‌برند. این واحد صنعتی هم‌اکنون زیر نظر اداره تسویه و امور ورشکستگی دادگستری تبریز قرار دارد و مسئولیت اداره موقت آن از حدود دو سال قبل به یک شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی واگذار شده‌است. با خاتمه موعد این واگذاری در پنجشنبه هفته گذشته، کارگران این واحد صنعتی از رفتن به محل کار خود منع شده‌اند.

در نامه شورای اسلامی کار ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی ایران، از این واحد صنعتی به عنوان یکی از اصلی‌ترین قربانیان خصوصی‌سازی کشور نام برده شده و آمده است: حکم ورشکستگی شرکت ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی ایران مدتی پس از واگذاری براساس تصمیمات مسئولین قضایی و سیاسی استان آذربایجان شرقی صادر و براساس این تصمیمات مقرر گردید تا وضعیت استخدامی و حقوقی کارکنان به گروه صنعتی تراکتورسازی واگذار شود تا با این راهکار، مطالبات چندین ساله کارگران محقق شود ولی متاسفانه امروز از این هدف کاملا منحرف شده‌ایم.

در بخش دیگری از این نامه با اشاره به شرایط واگذاری این واحد صنعتی به گروه تراکتورسازی تصریح شده است: براساس این شرایط کارگران با مصیبت جدیدی به نام سهم غرمایی (تقسیم کردن مال بدهکار ورشکسته به نسبت طلب بین طلبکاران) مواجهند که شامل هزینه واگذاری، سهم ۴ درصد سخت و زیان‌آور و.... و مهم‌تر از همه از بین رفتن امنیت شغلی آن‌ها شده است.

نهاد صنفی کارگران ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی ایران در ادامه نامه، با اشاره به اینکه اکنون برخلاف وعده‌های مسئولین وقت استان آذربایجان شرقی که عنوان می‌کردند جای هیج نگرانی برای کارگران وجود ندارد و حکم ورشکستگی فقط ابزاری برای تغییر مالکیت و انتقال نیرو به گروه تراکتورسازی است، در نامه خود تصریح کرده است: اینک صحبت از واگذاری و فروش چند هکتار زمین، سالن و ساختمان با اقساط ۳۵ ماهه و ۱۵ میلیارد تومان زیر قیمت کار‌شناسی به گوش می‌رسد.

در ادامه این نامه با اشاره به اینکه اداره تسویه امور ورشکستگی، مطالبات چندین ساله کارگران را فقط به صورت شفاهی و تقریبی مطرح می‌نماید، آمده است: بدین ترتیب در این شرایط واگذاری فقط منافع خریدار منظور شده که عملا باعث عدم رضایت و امتناع کارگران از اعلام رضایت به این واگذاری و متعاقبا پامپ و تعطیلی کارخانه شده است.

اعضای شورای اسلامی کار ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی ایران این اقدامات را نشانه آشکاری از عجز و ناتوانی مسئولین استان در حل و فصل مشکلات این واحد صنعتی و مغایر با شعار سال ۱۳۹۶ و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی برتولید، اشتغال و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانسته و تآکید کرده‌اند: اگر قرار است در بحث واگذاری و ورشکستگی این شرکت بخشی از مطالبات و حق و حقوق چشم‌پوشی شود یقینا کارگران زحمتکش و ستم‌دیده از آن چشم‌پوشی نخواهند کرد چراکه راهکار اعلام ورشکستگی با پیشنهاد و تصمیم مسئولین استان انجام شده و هرگونه چشم‌پوشی و نادیده گرفتن مطالبات قانونی برعهده تصمیم‌گیرندگان راهکار ورشکستگی و عاملان ورشکستگی است.

نهاد صنفی کارگران ماشین‌آلات تراکتورسازی ایران: قربانی خصوصی‌سازی شدیم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز