خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره کار شهرستان شوش:

پیگیر مطالبات کارگران هفت‌تپه هستیم/کارفرما خصوصی مکلف به پرداخت معوقات است

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۸۹۳

رئیس اداره کار شهرستان شوش از پیگیری وضعیت کارگران شاغل وبازنشسته مجتمع نی شکر هفت تپه خبر داد و گفت: تمامی مطالبات کارگران هفت تپه به صورت جدی پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «رقیه محمودی» رئیس اداره تعاون کارو رفاه اجتماعی شهرستان شوش با تایید معوقات مزدی کارگران شاغل و بازنشسته مجتمع نیشکر هفت تپه، گفت: این کارگران از روز شنبه بابت پیگیری همین مطالبات در اعتراض صنفی به سرمی‌برند.

اوبا بیان اینکه از طرف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان، تمامی مطالبات کارگران هفت تپه به صورت جدی پیگیری می‌شود، افزود: در همین رابطه چندین بار با همراهی سایر مسئولان شهرستان در جلسات شورای تامین تصمیم گیری‌هایی شده است و بر همین اساس در آخرین جلسه، مدیریت خصوصی مجتمع ملزم به پرداخت ماهی دو ماه از مطالبات کارگران شده است.

به گفته وی، کارفرمای مجتمع نی شکر هفت تپه با آغاز فصل بهربرداری نیشکر، پرداخت بخشی ازمطالبات معوقه کارگران را آغاز کرده‌است و پرداخت مابقی مطالبات تا به روز رسانی آن در ماه‌های آینده ادامه خواهد داشت.

 رئیس اداره کار شهرستان شوش با تاکید براینکه پیگیر مشکلات کارگران بازنشسته مجتمع نیشکر هفت تپه نیز  هستیم در خصوص مطالبات آنها گفت: مطالبات کارگران بازنشسته هفت‌تپه در ارتباط با سنوات خدمتی آنهاست، آن‌ها مدعی‌اند کارفرما برای پرداخت مطالبات سنواتی آن‌ها چک صادر کرده ودر حال حاضر یک هفته از موعد چک‌ها گذشته است.

رئیس اداره کار شوش در ادامه بابیان اینکه کارفرما مکلف به پرداخت مطالبات معوقه آنهاست، تاکید کرد: اگر این کارگران هفت تپه مطالباتی دارند بایستی مطالبات خود را به صورت قانونی و با طرح شکایت پیگیری کنند.

به گفته وی، پیگیری از طریق اعتراض نه تنها زمینه سوء استفاده عده‌ای را فراهم می‌کند بلکه نتیجه بخش نیست و ممکن است تبعاتی غیر قابل جبرانی را به دنبال داشته باشد.

او در این خصوص گفت: در جلسه‌ای که روز گذشته با کارگران هفت تپه برگزار شد، کارگران از تخریب اموال محل کارشان در مجتمع هفت تپه از سوی افرادی نا‌شناس خبر دادند.

محمودی در خاتمه تاکید کرد:در ادامه پیگیری های مطالبات کارگران هفت تپه ، امروز نیز جلسه‌ای با مدیرعامل این مجتمع خواهیم داشت که امیدواریم مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز