خبرگزاری کار ایران

کارگران داروسازی کوثر: قراردادهای یک‌ماهه نگرانمان کرده/ مدیریت شرکت: یک‌ماهه‌ها از انگشتان یک دست کمترند

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۲۳۸

کارگران داروساز کوثر از انعقاد قراردادهای یک ماهه انتقاد دارند؛ مدیریت شرکت می‌گوید: فقط با تعداد محدودی براساس نتایج ارزیابی مستمر پرسنل، قرارداد یک‌ماهه بسته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ تعدادی از کارگران شرکت داروسازی کوثر می‌گویند: با اپراتورهای شرکت قرارداد یک ماهه منعقد شده‌است.

این کارگران مدعی هستند تا چند ماه پیش اینطور نبود و قراردادها حداقل سه ماهه بود؛ اما در چند ماه اخیر با حدود بیست نفر از اپراتورها، قرارداد یک‌ماهه منعقد می‌شود.

این کارگران در عین حال از افزایش حجم کار انتقاد دارند و می‌گویند: ساعات کاری ما در ماههای اخیر زیاد شده‌است.

مهدی احمدیانی (معاون اجرایی داروسازی کوثر) در ارتباط با  گلایه‌های کارگران گفت: قراردادها برای همه پرسنل یک‌ماهه نشده، بلکه براساس ساختارِ ارزیابی مستمر پرسنل، قبل از پایان قرارداد، مدیران و سرپرستان کارکنان را ارزیابی می‌کنند و در صورتی که کارکنان در زمینه تعهد به کار یا شاخص‌های کیفی دیگر، از سطح مطلوب برخوردار نباشند، در موارد محدودی قرارداد سه ماهه، تبدیل به قرارداد یک‌ماهه می‌شود.

قرارداد یک‌ماهه، یک‌جور تلنگر است

وی تاکید کرد: طبق قانون پس از خاتمه قرارداد در صورت عدم رضایت، کارفرما می‌تواند به کارگر بگوید خداحافظ؛ ولی ما در شرکت فقط مدت زمان قرارداد را کاهش می‌دهیم تا برای کارگری که عملکرد ضعیفی دارد، یک تلنگر باشد و البته باید بگویم تعداد کارگرانی که قراردادشان یک‌ماهه شده، از انگشتان یک دست هم کمتر است.

احمدیانی در ادامه به موضوع افزایش ساعات کاری پرداخت و گفت: ساعت کار هیچ تغییری نکرده و براساس قانون کار تعیین می‌شود؛ فقط در ماههای اخیر حجم کار زیاد شده.

این مقام مسئول تاکید کرد: چون حجم کار زیاد شده، ساعات اضافه کار بیشتر شده و این مساله هم به علت این است که در ماههای اخیر فروش شرکت و به تبع آن تولید بالا رفته.

وی در پایان، اجباری بودن اضافه کار را رد کرد و گفت: کارگران مجبور به کار در ساعات اضافه نیستند و  اضافه کار بیشتر کاملا اختیاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز