خبرگزاری کار ایران

علی خدایی در گفتگو با ایلنا مطرح کرد؛

برگزاری جلسه کمیته روابط کار با محوریت امنیت شغلی

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۲۰۸

روز گذشته جلسه کمیته روابط کار با محوریت تدوین آیین نامه تبصره یک ماده 7 قانون کار برگزار شد.

علی خدایی (عضو کارگری شورای عالی کار) در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: عصر روز گذشته (بیستم آذر ماه) جلسه کمیته روابط کار با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت برگزار شد.

وی در ادامه به شرح دستور کار این نشست پرداخت و گفت: این جلسه، دو دستور کار اصلی داشت؛ محور اصلی نشست، بحث امنیت شغلی بود و تدوین آیین نامه تبصره یک ماده 7 قانون کار ، مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

خدایی با بیان این که به نظر می‌رسد، حل معضل امنیت شغلی و تدوین آیین‌نامه تبصره یک در ارتباط با مشخص کردن حداکثر زمان قراردادهای موقت، دشوارترین و پرچالش‌ترین موضوعی است که در سالهای اخیر در چانه‌زنی‌های کارگری  مطرح شده؛ افزود: در این زمینه اختلاف‌نظرهای جدی وجود دارد؛ بحث و گفتگوهای بسیاری نیز  در این زمینه داشتیم؛ اما نشست روز گذشته را می‌توان مثبت و یک گام رو به جلو ارزیابی کرد.

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور اظهار داشت: امیدوارم به زودی در زمینه ساماندهی قراردادهای موقت و تامین امنیت شغلی که مهمترین مطالبه دهه‌های اخیر است، به نتایج مثبتی برسیم.

خدایی در ادامه گفتگو به تشریح دستور کار دوم جلسه روز گذشته پرداخت و گفت: آیین نامه انتخاب نمایندگان هیات‌های تشخیص وحل اختلاف که از سوی دیوان عدالت وبا نظر شورای نگهبان باطل شده است، از سوی شورایعالی کار به کمیته ارجاع شده بود که دراین مورد شرایط قید شده از سوی شورای نگهبان را نپذیرفتیم وبه همین دلیل، آیین‌نامه مجددا به شورا برگشت داده شد؛ دراین زمینه نمایندگان کارفرماها هم با نمایندگان کارگران هم‌عقیده بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز