خبرگزاری کار ایران

روایت بلاتکلیفی یک کارگر پیمانکاری؛

کارگر اخراجی لاستیک بارز: ۸ ماه است در دادگاه‌ها سرگردانم/ اداره کار: براساس مقررات عمل شده؛ رای نهایی صادر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۹۰۰

یک کارگر سابق پیمانکاری لاستیک البرز از ماهها بلاتکلیفی در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف انتقاد دارد؛ اما مسئولان اداره کار می‌گویند: روال قانونی در حال طی شدن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ «محمدتقی بابامحمدی» کارگر پیمانکاری لاستیک بارز در کردستان است. او  از هشت ماه سرگردانی و بلاتکلیفی در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف انتقاد دارد.

او به همراه چند نفر دیگر از همکارانش، فروردین ماه سال گذشته از کار بیکار شدند؛ تعدادی از همکارانش به بیمه بیکاری مراجعه کردند؛ اما او در اداره کار با خواسته بازگشت به کار، طرح دعوا کرد.

بابامحمدی می‌گوید: من را به بهانه اتمام پروژه پیمانکاری اخراج کردند؛ اما پروژه فوق‌الذکر همچنان فعال است؛ قرارداد من هم بدون تاریخ بوده و بنابراین بایستی با بازگشت به کار من موافقت شود.

او می‌گوید: در صدور رای نهایی، تعلل شده و اکنون هشت ماه است که سرگردان و بلاتکلیفم.

از قرار معلوم، در هیات تشخیص، ادعای این کارگر پذیرفته نمی‌شود و او به این رای اعتراض می‌کند؛ پس از چند ماه در دوم آبان ماه، دادگاه حل اختلاف برگزار می‌شود و پرونده به بازرسی ارجاع می‌شود تا مشخص شود که آیا پروژه همچنان فعال است یا خیر؛ اما نتیجه این بازرسی و حکم نهایی، قرار است نوزدهم دی ماه، دو ماه بعد از برگزاری جلسه حل اختلاف، صادر شود.

بابامحمدی می‌گوید: این همه تاخیر برای من کارگر قابل تحمل نیست؛ از فروردین سال گذشته بیکار شده‌ام و خانواده‌ام منبع درآمدی ندارد.

او که از شرایط پیش آمده ناراضی‌ست؛ می‌گوید: اگر زودتر تکلیفم روشن می‌شد، خیلی بهتر بود. آخر دو ماه و چند روز مهلت برای بازرسی؟ به نظرتان زیاد نیست؟

هیچ تخلفی صورت نگرفته

در عین حال جهان‌بین (مدیر روابط کارِ اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان) در ارتباط با پرونده بابامحمدی به خبرنگار ایلنا گفت: این کارگر در یک کار پروژه‌ای شاغل بوده که سال گذشته اخراج شده و سپس طرح دعوا کرده و بر اساس قانون، پرونده‌اش در حال پیگیری است.

وی با بیان این که خودِ کارگر مورد نظر، رای هیات بدوی را در ارتباط با خاتمه همکاری نپذیرفته و درخواست تجدیدنظر کرده گفت:  یک جلسه دادگاه حل اختلاف نیز برگزار شده و حکم نهایی نیز صادر خواهد شد.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که چرا این کارگر هشت ماه است که بلاتکلیف است و چرا بازرسی و صدور حکم نهایی این‌قدر طولانی شده؛  گفت: تاریخ‌ها را به درستی به خاطر ندارم؛ اما براساس مقررات عمل شده و همه چیز بر طبق روال خودش در حال انجام است؛ هیچ تخلفی صورت نگرفته و حکم نهایی نیز در زمان مقرر صادر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز