خبرگزاری کار ایران

بلاتکلیفی ۴۰ معلم حق‌التدریس در همدان/ رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک: کلاس خالی نداریم؛ نیروی مازاد هم داریم

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۹۲۶

چهل نفر از معلمان حق‌التدریس در همدان می‌گویند: علیرغم الزام مجلس به جذب حق‌التدریسی‌ها، امسال حتی یک ساعت کلاس نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ از ۹۲ معلم حق‌التدریس شهرستان همدان، ۵۲ نفر توانسته‌اند هفته‌ای دوازده ساعت کلاس بگیرند؛ اما وضعیت چهل نفر باقیمانده همچنان نامشخص است. به نظر می‌رسد آنها در سال تحصیلی جاری، امکان تدریس ندارند.

یکی از این معلمان حق‌التدریس که با وجود گذشت سه ماه از سال تحصیلی، هنوز حتی یک ساعت در هفته کلاس درس ندارد؛ می‌گوید: به ما گفته‌اند کلاس خالی نداریم؛ اما همکاران ما در ناحیه یک همدان، مدرسه به مدرسه رفته‌اند و کلاس‌های خالی را پیدا کرده‌اند؛ با وجود این، زیر بار جذب ما نمی‌روند.

وی ادامه داد: مجلس، آموزش و پرورش را ملزم به جذب حق‌التدریسی‌ها کرده؛ اما در برخی از شهرها و استان‌ها از جمله همدان این الزام اجرا نشده است.

بهمن پارسا (رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان) در همین رابطه به خبرنگار ایلنا گفت: نه تنها کلاس خالی نداریم؛ بلکه نیروی مازاد هم داریم.

وی در پاسخ به ادعای معلمان حق‌التدریس مبنی بر وجود ظرفیت خالی تدریس در ناحیه یک گفت: اصلا منطقی نیست که سه ماه از سال گذشته باشد و هنوز کلاسِ بدون معلم داشته باشیم؛ پس این ادعا به هیچ وجه صحت ندارد.

پارسا در ارتباط با آینده حق‌التدریسی‌های بلاتکلیف گفت: انشاءالله شرایط تغییر کند و ظرفیت خالی ایجاد شود تا بتوانیم این معلمان را جذب کنیم.

پیشتر مصطفی خزائی (مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان) در ارتباط با معلمان حق‌التدریس این استان و شرایط اشتغال آنها به خبرنگار ایلنا گفت: وقتی ظرفیت خالی نداریم، چطور حق‌التدریس‌ها را به کار بگیریم.

وی با بیان این که دستاویز حق‌التدریسی‌ها قانون جذب مصوب مجلس است، تاکید کرد: قانون جذب مجلس، وضوح دارد و می‌گوید آموزش و پرورش در صورت نیاز بایستی حق‌التدریسی ها را جذب کند؛ در حالیکه ما در شهرستان همدان نه تنها نیاز نداریم؛ بلکه نیروی رسمی مازاد هم داریم.

خزائی تاکید کرد: وقتی رسمی‌هایی داریم که بیکارند، چطور می‌توانیم حق‌التدریس‌ها را به کار بگیریم؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز