خبرگزاری کار ایران

اصرار برای پیمانی شدن؛ کارگران انتقالی معدن سنگرود را به تجمع کشاند

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۴۴۰

تعدادی از کارگران انتقالی معدن سنگرود صبح امروز، در اعتراض به آنچه اصرار کارفرما برای تبدیل وضعیت استخدامی خود می‌خواندند، تجمع اعتراضی برپا کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اصرار شرکت طرح توسعه معادن زغال سنگ طبس برای تبدیل وضعیت قرارداد کار ۴۳ نفر از کارگران دائمی انتقالی معدن زغال سنگ البرز غربی به طبس باعث شد آنها امروز (پنجشنبه ۱۶آذر ماه) دست به اجتماع صنفی بزنند.

کارگران معترض می‌گویند: مدیران شرکت طرح توسعه معادن زغال سنگ طبس هیچ توجهی به مخالفت ما کارگران  دائمی معدن سنگرود برای پیمانی شدن ندارند. این بی‌توجهی‌ها در حالی ادامه دارد که ما کارگران ناچار شدیم  امروز پنجشنبه بعد از چند ساعت اجتماع صنفی در مقابل ساختمان اداره کار طبس حاضر شده و در ادامه برای بیان مشکلات خود به فرمانداری شهرستان مراجعه کنیم.

براساس اظهارات کارگران معترض، در اجتماع امروز هم مسئولان اداره کار و هم فرمانداری شهرستان طبس قول دادند حداکثر تا یکشنبه هفته آینده مشکلات ایجاد شده را پیگیری کنند.

کارگران معدن سنگرود که تعداد آنها ۴۳ نفر است در خصوص علت انتقالشان به طبس می‌گویند: از دی ماه سال ۹۳ و پس از آنکه فعالیت معدن زغال‌ سنگ البرز غربی متوقف شد، به معدن زغال سنگ پرورده که از واحدهای زیرمجموعه‌ سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران محسوب می‌شود، منتقل شدیم.

آنها می‌گویند پس از گذشت سه سال از این جابجایی و از دو ماه قبل تاکنون اعمال فشارهای کارفرمای جدید برای تبدیل وضعیت استخدامی کارگران دائمی به پیمانی به نسبت قبل  هر روز بیشتر می‌شود.

پیش از این در تاریخ بیستم آبان «امید فلاح » مدیرعامل شرکت طرح توسعه معادن زغال سنگ طبس در گفتگو با ایلنا  گفته بود: این ۴۳ کارگر به زودی به همراه حدودا ۲ هزار کارگر دیگر که تحت مسئولیت شرکت پیمانکار ی هستند در معدن زغال سنگ پرورده شرقی مشغول کار خواهند شد.

او با بیان اینکه شرایط کار این کارگران همانند قبل خواهد بود، افزود: این کارگران از این پس با پیمانکار قرارداد کار خواهند داشت و مطالبات مزدی خود را از پیمانکار دریافت خواهند کرد.

به گفته مجری طرح زغال‌سنگ طبس، شرکت طرح توسعه معادن برای تامین امنیت شغلی کارگران انتقالی البرز غربی از شرکت پیمانکار تعهدات لازم را اخذ می‌کند تا زمینه بازنشستگی انها در یکی دو سال آینده فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز