خبرگزاری کار ایران

با وجود پرداخت اقساط

شرکت «ایمن سیر» تعهدات خود به حدود ۲۵۰ تاکسیران را اجرایی نکرد /نگرانی از توقیف تاکسی‌ها در خیابان

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۹۲۰

حدود ۲۵۰ نفر تاکسیرانان که از شرکت ایمن سیر به صورت قسطی تاکسی بیسیم خریداری کرده اند می‌گویند که با وجود پرداخت اقساط سندها به نام آنها منتقل نشده است.

به گزارش ایلنا، حدود ۲۵۰ نفر تاکسیرانان که از شرکت ایمن سیر  به صورت قسطی تاکسی بیسیم خریداری کرده اند می‌گویند که با وجود پرداخت اقساط، سند خودرو به نام آنها منتقل نشده است.

جمعی از این تاکسیرانان به خبرگزاری ایلنا، گفتند: اواخر دهه هشتاد از شرکت ایمن سیر به صورت قسطی تاکسی بیسیم (پراید) خریداری کردیم و قرار بود که مطابق تعهدی که مدیران این شرکت در قرارداد خود با ما داشتند پس از پایان پرداخت اقساط و اجرای کامل تعهدات، سند تاکسی‌‌ها را به نام بزنند.

مطابق گفته‌های آنها علت اینکه تاکسی‌ها هنوز به نام صاحبان آنها نشده این است که شرکت ایمن سیر بر روی این سندها وام گرفته و حالا با دیرکردی که در پرداخت اقساط پیش آمده سندها در توقیف مانده‌اند. تعدادی دیگر از این سندها نیز با بدهی که ایمن سیر از بابت پرداخت حق بیمه‌ تاکسیرانان به سازمان تامین اجتماعی داشته، توقیف شده‌اند.

معترضین با بیان اینکه تنها تعدادی بسیار ناچیزی از خریداران اقساط خود را تسویه نکرده اند، افزودند: با این حال این نافی تعهدات دیگر  ایمن سیر نیست که سندهای دیگر را هم بالاتکلیف گذاشته است. حتی یکی از مدیران این شرکت به ما گفته بود که آخرین قسط خود را پس از انتقال سندها بپردازید.

شرکت ایمن سیر چند سال پیش منحل و با توافق مدیران و عقد قراردادی که تعهدات طرفین را مشخص می‌کرد تاکسی‌ ها به شرکت افق آریا واگذار شد تا تاکسیرانان زیر نظر این شرکت کار کنند. در قراردادی که مکتوب شده قرار بر این  بود که حداکثر یک ماه بعد از پرداخت اقساط تاکسی‌ها انتقال سند شوند.

معترضین در ادامه با بیان اینکه نگران توقیف خودورهای خود هستند، افزودند: نگران هستیم که با مشکلات حقوقی که برای سندها پیش آمده پلیس خودروهای ما را در خیابان توقیف کند چنانکه در روزهای گذشته تاکسی‌های دو نفر از همکارانمان توقیف شده و وضعیت رفع توقیف این خودروها روشن نیست.

از همین رو تاکسیران ها بارها درباره مشکلاتشان با اعضای شورای اسلامی شهر تهران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نامه نوشته اند و دشواری های که تاکنون بر آنها گذشته را یادآوری کرده‌اند اما تاکنون تغییری در وضعیت آنها ایجاد نشده است.

«اعظم السادات میراکبری» که در شرکت افق آریا به زنان تاکسیران مشاوره می دهد درباره انجام نشدن تعهدات مالکان شرکت تاکسیرانی ایمن سیر به ایلنا گفت: تعداد ۱۰ مرد تاکسیران هم هستند که به این سرنوشت دچار شده اند.

وی اضافه کرد: از این رو مالکان ایمن سیر دو تخلف مرتکب شده اند اول اینکه تعهدات خود در قرارداد با افق آریا را عمل نکرده‌اند و دوم اینکه تاکسی‌هایی که مجوز فروش به زنان را داشته‌اند را به مردها فروخته‌اند و حالا همه این افراد نگران توقیف خودروهای خود در خیابان هستند و در ترس کار می‌کنند.

میراکبری تاکید کرد که حتی جلساتی با مالکان شرکت ایمن سیر برگزار شده و خود وی بارها گفته بود که پس از پرداخت اقساط تعهداتش در زمینه انتقال سندها را به صورت کامل اجرایی می کند.

وی در پایان گفت: از این رو مالکان ایمن سیر باید هرچه سریعتر تکلیف پرداخت بدهی ها خود را روشن کنند و اجازه ندهند که دود آن به چشم زنان و مردانی برود که برای امرار معاش تاکسی ها  را خریداری کرده‌اند.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز