خبرگزاری کار ایران

قاضی‌پور در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت طبق برنامه ششم برای پرداخت طلب تامین اجتماعی اقدام کند

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۰۳۴

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی عقیده دارد که دولت باید در قالب بودجه پیشنهادی سال ۹۷ میزان پایبندی خود را به تعهدی که در قانون برنامه ششم توسعه برای بازپرداخت بدهی معوقه سازمان تامین اجتماعی معین شده است، نشان دهد.

نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در مورد اقداماتی که دولت باید در بودجه سال ۹۷ برای بازپرداخت بدهی سازمان تامین اجتماعی انجام دهد، به خبرنگار ایلنا گفت: عمل به قانون برنامه ششم توسعه‌ انتظاری است که نمایندگان مجلس از دولت دارند.

به موجب بند الف و تبصره ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه که سال گذشته به تصویب نمایندگان مجلس رسید، دولت مکلف شده است تا در طول اجرای برنامه در قالب بودجه سنواتی نسبت به تادیه بدهی‌های حسابرسی شده خود به سازمان تامین اجتماعی به نحوی که سالانه ده درصد (۱۰ درصد) بدهی خود را به صندوق تامین اجتماعی تسویه نماید.

در این رابطه عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی عقیده دارد که دولت باید در قالب بودجه پیشنهادی سال ۹۷ میزان پایبندی خود را به بازپرداخت بدهی معوقه سازمان تامین اجتماعی نشان دهد.

وی گفت: واقعیت این است که دولت بدهی‌های کلانی به سازمان تامین اجتماعی دارد و بدون برنامه‌ریزی امکان بازپرداخت آن وجود ندارد.

او یادآور شد: در شرایطی هستیم که به دلیل مشکلات مالی انباشته، عموم صندوق‌های بیمه‌های اجتماعی در وضعیت مناسبی قرار ندارند، دغدغه برخورداری از خدمات بیمه‌های اجتماعی به یکی از دغدغه‌های بیمه‌شدگان این صندوق‌ها تبدیل شده است.

قاضی‌پور اضافه کرد: علاوه بر بدهی‌های دولت‌ها به سازمان تامین اجتماعی به واسطه اجرای نادرست طرح تحول سلامت از سوی وزارت بهداشت فشارهای مضاعف دیگری متوجه منابع مالی این سازمان شده‌است که شاهد این مدعا افزایش هزینه‌های درمانی سازمان تامین اجتماعی در سه‌سال گذشته بوده است.

قاضی‌پور گفت: برای همین طبیعی است که از دولت بخواهیم تا در لایحه بودجه سال ۹۷ برای بازپرداخت بدهی‌های معوقه خود مطابق قانون برنامه ششم توسعه برای بازپرداخت دست‌کم ۱۰ درصد بدهی خود در هر سال اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز