خبرگزاری کار ایران

تشریح اقدامات سازمان تامین اجتماعی در مورد حادثه معدن زمستان یورت

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۴۴۳

سازمان تامین اجتماعی در گزارشی اقدامات انجام شده توسط واحدهای بیمه ای و درمانی این سازمان را در خصوص حادثه معدن زمستان یورت تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، سازمان تامین اجتماعی در گزارشی اقدامات انجام شده توسط این سازمان را در خصوص حادثه معدن زمستان یورت تشریح کرد که مشروح آن به شرح ذیل است.

از لحظات ابتدایی حادثه معدن زمستانی یورت شهرستان آزاد شهر در استان گلستان در اردیبهشت ماه گذشته که منجر به جان باختن و مصدومیت تعدادی از هموطنانمان شد، ستاد ویژه رسیدگی سازمان تامین اجتماعی به مصدومان وبازماندگان این حادثه تشکیل و ارائه خدمات درمانی و بیمه ای در اسرع وقت در دستور کار قرار گرفت.

به همین منظور، بیمارستان ها و مراکز درمانی تأمین اجتماعی برای خدمت رسانی به مصدومین این حادثه در حالت آماده باش قرار گرفتند و آمبولانس ها و کادر درمانی و همچنین مدیران حوزه درمان تأمین اجتماعی از ساعات اولیه حادثه در کنار کارگران بوده اند.

بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) گنبدکاووس به عنوان یکی از بیمارستان های سازمان تأمین اجتماعی که مجهز به باند فرود هلیکوپتر است در امداد رسانی به مجروحان این حادثه نقش برجسته ای ایفا کرد.
٢٨ نفر از مصدومین اورژانسی و غیر اورژانسی حادثه در بیمارستان تامین اجتماعی خاتم الانبیاء گنبدکاووس به صورت سرپایی و ١٤ مصدوم نیز حادثه در بیمارستان پذیرش و بستری شدند.
در بخش بیمه ای سازمان تامین اجتماعی نیز از اولین روز حادثه ستاد ویژه رسیدگی به مصدومان و بازماندگان در شعبه تامین اجتماعی آزاد شهر تشکیل شد و پرونده بیمه ای کارگران معدن مورد بررسی قرار گرفت. با اقدامات صورت گرفته، احکام مستمری بازماندگان واجد شرایط به تعداد ٤٣ نفر در کمترین زمان ممکن و با قید فوریت صادر و احکام مربوط به بازماندگان بیمه شده متوفی در محل سکونت آنان توسط استاندار و مدیر کل تامین اجتماعی گلستان تحویل شد و خانواده کارگران متوفی به عنوان مستمری بگیر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفتند.
در خصوص مطالب مطرح شده از سوی کارگران معدن مبنی بر عدم ارائه لیست به شعبه تأمین اجتماعی نیز توجه به این موضوع لازم است که کارگاه معدن زمستان یورت به لحاظ تعداد کارگران، ماهیت و نوع کار (پیمانکاری) مشمول بازرسی کارگاهی سازمان تأمین اجتماعی نیست و سطح و میزان تعهدات این سازمان در قبال کارگران به اتکای لیست و صورت مزد که توسط کارفرما و پیمانکار به سازمان تأمین اجتماعی ارائه می شود؛ تعیین و ملاک عمل است. با وجودی که کارفرمای این معدن در مقاطعی به صورت منظم لیست حق بیمه را ارسال و پرداخت نکرده و دارای بدهی به سازمان تأمین اجتماعی است، خدمت رسانی به کارگران بدون وقفه انجام شده و پس از وقوع این حادثه نیز برقراری مستمری و بیمه بیکاری واجدان شرایط این کارگاه در کوتاهترین زمان ممکن انجام شده است.
هم اکنون با تایید کمیته استانی مقرری بیمه بیکاری توسط شعبه تامین اجتماعی آزاد شهر برای ١٥٧ نفر برقرار و پرداخت شده است و مابقی نیز پس از اخذ گزارشات تکمیلی (معرفی نامه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدارک بیمه شده) در دستور کار قرار دارد.
همچنین، سازمان تامین اجتماعی در لحظات ابتدایی وقوع این حادثه، در بیمارستان خاتم الانبیاء گنبدکاووس کمیته بحران تشکیل داد و تیم درمانی کامل به همراه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد و به منظور اقدامات درمانی فوری در محل، پزشکان حاضر شدند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز